Alba Expo Norrköping

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
karlssonisac:

Hej!

Undrar om det är någon som varit på Alba Expo i Norrköping innan? Undrar om det är en mässa ni skulle rekommendera till en kille som vill se många olika arter av ormar,ödlor,sköldpaddor m,m.


356
177
krypet:

Jag har varit i Norrköping ett antal gånger, men kollar mest kryp... någon annan vet säkert bättre än jag hur mycket olika reptiler det brukar finnas. Tänkte bara tipsa om att det brukar finnas en utställarlista och där kan du se ungefär vad olika säljare tänker ta med sig.

Jag tror inte det är jättestor skillnad på olika mässor. Tidigare var det mest på Expo syd i Kristianstad, och det är kanske så fortfarande, men det är i augusti...

Mässor är alltid kul, och man vet aldrig riktigt innan vad som finns på borden. Har man inte varit på massa mässor innan tror jag det blir mycket nytt hur som helst. Dessutom har man chansen att träffa många som verkligen vet hur djuren ska skötas.

Ibland är det jättemånga som vill handla och ont om tid att berätta, men lite senare på dagen brukar det bli färre besökare och mer tid att berätta. Det kan vara smart att inte ha bråttom hem helt enkelt. Ska man köpa är det dumt att komma sent, då kan just det man letade vara sålt.


309
239
Gogs:

Eller så kan det vara smart att komma sent då många säljare inte vill plocka med sig massa saker hem igen och man kan då göra riktigt fina klipp heheh


356
177
krypet:

Sant!


Det är inte kul att ta hem alla djur och packa upp dem igen! Vilket man väljer beror väl helt enkelt på om man är väldigt angelägen att få tag på något speciellt eller ej.

Jag har absolut gjort en del "mässan-stänger-snart-fynd".


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

se många olika arter av ormar,ödlor,sköldpaddor m,m.

nog bättre att gå på något tropikhus i så fall

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild