brachypelma vagans

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
5
Tezza:
Hej undrar varför min brachypelma vagans ej ätit på snart 1 månad.. den är ej smal om rumpan den är fin o rund.. men kan den som visa andra arter strunta i mat ett bra tag? O sen undra jag hur exakt är bra ljus för dom funkar typ en vanlig lampa eller ska dom ha nån spec?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tezza skrev:
Hej undrar varför min brachypelma vagans ej ätit på snart 1 månad.. den är ej smal om rumpan den är fin o rund.. men kan den som visa andra arter strunta i mat ett bra tag? O sen undra jag hur exakt är bra ljus för dom funkar typ en vanlig lampa eller ska dom ha nån spec?

De behöver vad jag läst inget ljus alls. Fågelspindlar äter ganska sällan (G.rosea kan vara utan mat flera år) och fågelspindlar är även några av de få djur man kan övermata. Hur gammal är den. En vuxen fågelspinder äter typ var 3:e månad och matv'ägrar ibland några fler månader än så medans ungdjur äter typ vartredje vecka men även dessa kan matvägra någon månad. Det kanske är öms på gång, någon/några månader innan ömsningen börjar de matvägra.

OBS jag har och har heller alldrig haft fågelspindel så baserar detta på vad jag läst.

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
Vi erbjuder inte ens våra adulta fågelspindlar mat varje månad :) Hört om vissa som matar varje vecka eller to.m flera ggr i veckan! Men alla våra vägrar mat så pass ofta iaf. Så att spindeln varit utan mat en månad är absolut ingen fara! Vi har haft vissa som inte äter på nästan ett år :) Kanske är öms på gång? Eller så vill den helt enkelt inte ha än.. Är det en väldigt ung individ bör man kanske erbjuda mat oftare än 1 gång i månaden. Men sålänge spindelns kropp ser bra ut är det ingen fara. Jag är helt säker på att dom flesta terrariedjur i fångenskap äter på tok för ofta & för mycket.

51
5
Tezza:
den är vad jag tror 2 år gammal.. o spinner mycket nät i ett av dödskallar som den gilla o vara i.. då vet jag 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild