Måla terrarier invändigt ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

104
11
_kim_:

Tjenare.

Nu är det snart dax att bygga ett par terrarier här, och jag funderar på vilken typ av färg som är lämplig att använda invändigt ? Jag har tidigare bara använt lack, men denna gången tänkte jag måla istället.

 

//Kim


197
14
SibiriskTiger:

Nån typ av våtrumsfärg vet jag en som målat med :) Själv har jag använt vanlig vattenbaserad lackfärg och sen lackat uppepå det  :)


104
11
_kim_:

Kanske är lika bra att lägga på något lager lack efter då lika gärna.

//Kim


190
13
hambergaren:

Är det regnskogsdjur som ska vara i terrariet?

Jag har kört med vattenbaserad vit lack som är högblank 70. Målade 4 lager ungefär med det och det har fungerat för mig. Men blir det allt för fuktigt så kan det kanske behövas änn mer vattentålig färg. jag har inte vågat köra upp fuktigheten högre än 60%. 


104
11
_kim_:

Så det funkar egentligen med de flesta färger som är vattenbaserade eller ? Tänkte mest för djurens skull. Sen får vi se hur länge det håller. Kommer ha ganska hög luftfuktighet i burkarna ja.

 

//Kim

 


197
14
SibiriskTiger:

Så länge du lackar uppepå färgen så ska det ju inte vara nått problem oavsett vilken sorts färg man använder. I ett av mina använde jag biltemas båtlack, men den luktar mycket och läääänge!! Ett annat använde jag biltemas Fernissalack till. Inte lika fukttåligt med det står "hög vattenressistens" och har funkat hitills för mig. Har dock inte så jätte fuktigt då det är majsormar. I ett annat har jag husfix med vattenbaserade färger iblandat i olika nyanser. Där har jag inte lackat alls och det håller än :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild