Jag är inte säker på om min tarantel är i premolt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
1
Felux:
Min G.rosea har varit i sin grotta hela veckan. Detta var inget ovanligt men senare så har hon(jag tror det är en hona) för ett nätt runt entrén till grottan och inte varit ute alls jag har försökt see om det var något annorlunda med dens utseende men efter som den gömer sig kan jag inte see. Vad tror ni

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Felux skrev:
Min G.rosea har varit i sin grotta hela veckan. Detta var inget ovanligt men senare så har hon(jag tror det är en hona) för ett nätt runt entrén till grottan och inte varit ute alls jag har försökt see om det var något annorlunda med dens utseende men efter som den gömer sig kan jag inte see. Vad tror ni

Det är normalt. Det händer att dom stannar där inne i ett halvår och sedan kommer de ut nyömsade och fina=) Visserligen har jag ingen fågelspindel men det finns mängder med gamla trådar ang. detta. Inte för och vara elak men ett tips är att läsa igenom tidigare trådar innan du skapar en ny, annars kan det bli onödigt mycket olika trådar om samma saker och då blir det svårt att hitta dom mer intressanta trådarna... Men var inte orolig

15
1
Felux:
EmanuelKarl skrev:

Det är normalt. Det händer att dom stannar där inne i ett halvår och sedan kommer de ut nyömsade och fina=) Visserligen har jag ingen fågelspindel men det finns mängder med gamla trådar ang. detta. Inte för och vara elak men ett tips är att läsa igenom tidigare trådar innan du skapar en ny, annars kan det bli onödigt mycket olika trådar om samma saker och då blir det svårt att hitta dom mer intressanta trådarna... Men var inte orolig

 
Okej jag kollar innan jag skriver nästa gång

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Felux skrev:

 
Okej jag kollar innan jag skriver nästa gång

Bra. 

953
1840
peter54:
Tarantel = fågelspindel
Tarantela = dans

1275
1724
Falk:
Det behöver inte vara öms på G bara för att den stänger in sej ett tag =)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
peter54 skrev:
Tarantel = fågelspindel
Tarantela = dans

Faktum är att tarantel är en gigantisk sydeuropeisk vargspindel vid namn apulisk tarantel (Lycosa tarantula) som ju är mycket stor, därför används ofta ordet tarantel felaktigt för fågelspindlar som ju också är mycket stora.

Alltså: tarantel= apulisk tarantel (Lycosa tarantula) samt felaktigt namn för fågelspindlar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild