Bra Youtube-kanaler.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

62
131
Toke:
EmanuelKarl skrev:

Jag har några gånger sett honom bli biten av kobror eller hanskats med skallerormar i händerna utan handskar.


Att hantera giftormar utan handskar är väl knappast ett bevis för att han drar ut tänderna på djuren. Jag har nog sett de flesta av hans avsnitt på Youtube och jag har ALDRIG sett honom bli biten av någon giftorm eller ens i närheten av att bli biten. Någon enstaka gång har jag sett att han hanterat giftorm utan redskap, men oftast är det ogiftiga djur han hanterar eller så hanterar han djuren med krok. 
Tråkigt att det går såna rykten om en av de få människor som ägnar all sin vakna tid till att informera och sprida kunskap om djur i allmänhet och kräldjur i synnerhet...

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Toke skrev:


Att hantera giftormar utan handskar är väl knappast ett bevis för att han drar ut tänderna på djuren. Jag har nog sett de flesta av hans avsnitt på Youtube och jag har ALDRIG sett honom bli biten av någon giftorm eller ens i närheten av att bli biten. Någon enstaka gång har jag sett att han hanterat giftorm utan redskap, men oftast är det ogiftiga djur han hanterar eller så hanterar han djuren med krok. 
Tråkigt att det går såna rykten om en av de få människor som ägnar all sin vakna tid till att informera och sprida kunskap om djur i allmänhet och kräldjur i synnerhet...

Kanske han som var med i en annan kanal men ändå höll på med giftormar.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Nu återgår vi till tråden.

11
1
Uttern:
Snakebytes, Brian Barczyks vlog kanal, Mike Tytula, Tikis Geckos, Michael Behrends, Viperkeeper och PrehistoricPetsTV

1275
1724
Falk:
Gillar man djurplågeri så är ju Snakebytes, Brian Barczyk nått man kan kolla på

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
Herpers TV brukar jag kolla in ibland. Variation på avsnitten, ibland är det fält och ibland besöker man någon herpetokulturist.

Mvh. Björn

156
224
Akesson:
EmanuelKarl skrev:

Jag har några gånger sett honom bli biten av kobror eller hanskats med skallerormar i händerna utan handskar.


Länka gärna.
Sett honom hantera gift men aldrig på något ögonbrynshöjande vis

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Akesson skrev:


Länka gärna.
Sett honom hantera gift men aldrig på något ögonbrynshöjande vis

Det har jag. Tyvärr minns jag inte exakt vart. Men jag vet ej om han drar ut gifttänderna men har hört rykten om det och skrev även "rätta mig om jag har fel". Men jo han blev biten en gång av en kobra (atra om jag inte minns fel) som han höll på med utan handskar. Men det kanske var så att han gjorde det åt en annan kanal eller något. Men ja, jag har sett det. Men han kanske gjorde det hos någon annan eller något. Men tyvärr kan jag inte länka då jag inte hittade klippet när jag kollade nu. Raderad? Eller på en annan ormkanal där han var gäst.

Återgå till disskutionen.

37
12
Rabalder:
Va inte Brian med i venom hunters och jagade inlandstaipaner? 

85
55
lepida:
Rabalder skrev:
Va inte Brian med i venom hunters och jagade inlandstaipaner? 


Jo det var han.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild