Tips på köp av pyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

32
0
Pytonfidde:

Tjenare, skullle behöva lite tips på olika pytonormar som blir ca 3-5meter. Max 5 meter och allra minst 3. Tack för svar :-)


733
295
markusbabs:

Tigerpyton-Python molurus, Nätpyton-Python reticulatus, Ametistpyton-Morelia amethistina, Svarthuvudpyton-Aspidites melanocephalu, 

Är några av dom som kan bli rätt så stora :) Detta är ju dom vanligaste på marknaden. Anars finns det ju fler stora ormar.


366
156
Linus:

Tiger-, ametist- och nätpyton blir allihopa med största säkerhet större än tre meter (även om just ametistpyton är ett samlingsnamn på flera olika underarter - av vilka det finns någon/några som faktiskt inte blir mer än cirka 2,5 meter. Svarthuvudpyton blir också riktigt ordentliga, men som jag förstått det så blir de rätt sällan över tre meter långa.

Klippyton är ju också en ormart som blir ordentligt stor. 

Problemet med de arter som tipsats om är ju att både nätpyton och tigerpyton kan maxa ut på en längd en bit över fem meter, och de skulle ju bli max fem meter. Så tigerpyton, ametistpyton och klippyton är nog ändå typ de olika som går att välja mellan om det skall vara just pyton och stämma in på de krav på storlek som finns.


32
0
Pytonfidde:

Okej tack så mycket för svaren. Har varit inne på nätpyton innan men dom kan väl bli 7-8 meter im jag inte har fel? 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

finns dvärg varianter av både Tiger och Nät


32
0
Pytonfidde:

Okej det får nog bli en sån i så fall. Nån som vet var man kan få tag i vettiga nätisar dvärg?


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

finns en hane till salu i fjollträsk


733
295
markusbabs:

Det kommer nog att dyka upp lite här å var nu under våren/sommaren.


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

vilken variant markusbabs?


733
295
markusbabs:

Alltså, inte från mig. Jag menar på köp och sälj ;)  Sry.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild