Skillnad mellan Skäggis och Dvärgskäggis?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

70
2
Digge:

Hej! Ska så småningom skaffa skäggisar och jag undrar vad det egentligen är för skillnad på dvärgvarianten och den "vanliga" förutom storleken? Jag tänkte på temperament, aktivitet, käk osv?


151
77
Firemon:

Hej,

Bägge 2 är fantastiska djur, jag har bägge 2 och tycker kanske att mina dvärgskäggisar är lite lugnare men det är allt jag märker i skillnad på dom ja förutom storleken som du sa :)

Ja just det sen så har ju dvärgskäggisen inga taggar som skäggisen har.

/Firemon


70
2
Digge:

Tack!  Om du skulle välja,  vad skulle du föredra? 


151
77
Firemon:

jag gillar dvärgskäggisar bättre


70
2
Digge:

Jag skulle vilja ha en tre stycken. Vad ska jag tänka på? Kan jag skaffa alla samtidigt? 


151
77
Firemon:

Jo det kan du väl men du ska tänka på vilka kön dom har, ska du ha av olika kön ska dom inte vara släkt osv.


164
35
anders890:

Spelar ingen roll om dom är nära släkt eller ej, och angående kön så kan skäggisar bråka ganska mycket oavsett om det är hane, hona osv. Det är lite av en chansning skulle jag vilja säga! Skäggagamer är solitära djur!


366
155
Linus:

Det som spelar roll gällande ifall de är nära släkt är ju inavelsproblematiken ifall de skulle göka fram minidvärgisar.


151
77
Firemon:

jag syftade på parning, för inavel vill ingen ha.. jobbigt med banjospelande miniskäggisar.


366
155
Linus:

Hahaaha, +1 Firemon!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild