Groda till TV-inspelning 28 okt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5
0
ElinTV:

Hej!

Jag letar efter en groda till en TV-inspelning för Meter television fredag 28e oktober i Frihamnen i Stockholm. 

Kontakta mig för mer info, Elin.kassman@meter.tv

Ha en fin dag!


2966
1645
Hoggaforfan:
ElinTV skrev:
Hej!

Jag letar efter en groda till en TV-inspelning för Meter television fredag 28e oktober i Frihamnen i Stockholm. 

Kontakta mig för mer info, Elin.kassman@meter.tv

Ha en fin dag!


Vilken storlek och i vilket sammanhang? En art kanske passar bättre än andra tänker jag

5
0
ElinTV:

Hoggaforfan skrev:

Vilken storlek och i vilket sammanhang? En art kanske passar bättre än andra tänker jag


Ett barn (10-12 år) ska kunna hålla i grodan, den behöver vara minst 5cm stor.

Tanken är att den ska hoppa upp ur en gryta.  


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Vad är det för film. Grodor är ömtåliga och man kan inte bara lägga dom i en gryta och vänta på att den ska hoppa ut. Du kan säkert fråga någon medlem om dom kan låna en. Välj någon kunnig medlem och låt han/hon vara med under inspelningen så hen kan ge råd så filmen blir bra och grodan inte skadas. Amfibier är ju dock som sagt ömtåliga och ska inte hanteras i onödan.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Det finns jättemånga grodarter och dom varierar mycket i beteende. Vissa grodor hoppar jättemycket och är snabba och vissa är långsamma och hoppar lite. Vissa bits om dom är stressade, andra försöker fly. Vissa tror allt är mat, andra är kräsna. Det finns många arter av grodor och dom har helt olika beteenden.

5
0
ElinTV:

EmanuelKarl skrev:
Vad är det för film. Grodor är ömtåliga och man kan inte bara lägga dom i en gryta och vänta på att den ska hoppa ut. Du kan säkert fråga någon medlem om dom kan låna en. Välj någon kunnig medlem och låt han/hon vara med under inspelningen så hen kan ge råd så filmen blir bra och grodan inte skadas. Amfibier är ju dock som sagt ömtåliga och ska inte hanteras i onödan.

 

Självklart! Vi vill att ägaren ska vara med! och vi förstår självklart att den inte bara kommer hoppa upp osv. Man får ta det lite som det kommer så att säga. Det är en vinjett till ett TV-program, Sveriges yngsta mästerkock. 

Det handlar om en inspelning på ca 2h. ca 10.30 -12.00


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Dock så får du vara liiiiite mer specifik på hur den ska se ut, bete sig. Ska den bara hoppa ur en gryta eller ska barnen använda den?

5
0
ElinTV:
EmanuelKarl skrev:
Dock så får du vara liiiiite mer specifik på hur den ska se ut, bete sig. Ska den bara hoppa ur en gryta eller ska barnen använda den?



Det har löst sig! Tack ändå!

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
ElinTV skrev:



Det har löst sig! Tack ändå!

Vad blev det för groda då?

5
0
ElinTV:

EmanuelKarl skrev:

Vad blev det för groda då?



 

En Kassina maculata :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild