Bönsyrsor som går tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
emme9731:
Finns det någon bönsyrs art som man kan ha flera st tillsammans?

22
13
MattiasP:
emme9731 skrev:
Finns det någon bönsyrs art som man kan ha flera st tillsammans?

Hej jag kör Phyllocrania paradoxa och Gongylus gongylodes i kollektiv, jag har dem i exo-terra 60x45x90 och 90x45x90.
Se till att det finns gott om mat och de alltid är ganska mätta så går det, min erfarenhet är att Gongylus gongylodes är lättare att ha i kollektiv än Phyllocrania paradoxa, vilka ibland kan ge sig på varandra.
De bör ha ganska gott om utrymme om det skall fungera i längden och de skall må bra och inte bli stressade av sina art fränder.
För båda arterna gäller att hanar kan bli uppätna i samband med parningen och har man dem i kollektiv så har man inte koll och kan mata upp honan innan parningen.
Om man får ungar så bör man ta bort dessa då de är så små att de lätt blir uppätna av de vuxna annars.

5
0
emme9731:
MattiasP skrev:

Hej jag kör Phyllocrania paradoxa och Gongylus gongylodes i kollektiv, jag har dem i exo-terra 60x45x90 och 90x45x90.
Se till att det finns gott om mat och de alltid är ganska mätta så går det, min erfarenhet är att Gongylus gongylodes är lättare att ha i kollektiv än Phyllocrania paradoxa, vilka ibland kan ge sig på varandra.
De bör ha ganska gott om utrymme om det skall fungera i längden och de skall må bra och inte bli stressade av sina art fränder.
För båda arterna gäller att hanar kan bli uppätna i samband med parningen och har man dem i kollektiv så har man inte koll och kan mata upp honan innan parningen.
Om man får ungar så bör man ta bort dessa då de är så små att de lätt blir uppätna av de vuxna annars.


vart kan man beställa sånna ? fett sugen på bönsyrsor, har redan beställt en orkidee men är sugen på en art man kan hålla kollektivt

22
13
MattiasP:
Köpte mina nuvarande på Expo-syd men har tidigare köpt på herpers choice
jag har tyvärr inga till salu just nu, har några ootheca liggande men inga som är färdiga.
kolla mässor eller beställ från någon av de större leverantörerna inom EU, men passa i så fall på innan det blir för kallt.



5
0
emme9731:
MattiasP skrev:
Köpte mina nuvarande på Expo-syd men har tidigare köpt på herpers choice
jag har tyvärr inga till salu just nu, har några ootheca liggande men inga som är färdiga.
kolla mässor eller beställ från någon av de större leverantörerna inom EU, men passa i så fall på innan det blir för kallt.




När du har att sälja, hur mycket hade du tänkt för de? och kan du skicka? :/

22
13
MattiasP:
emme9731 skrev:


När du har att sälja, hur mycket hade du tänkt för de? och kan du skicka? :/

priset beror på vid vilken storlek du vill ha (större=dyrare) dock inte före L2
Jag kan skicka om det inte blir för kallt.


5
0
emme9731:
MattiasP skrev:

priset beror på vid vilken storlek du vill ha (större=dyrare) dock inte före L2
Jag kan skicka om det inte blir för kallt.


typ l3, vill iaf ha en hona och en hane minst :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild