Mår min B.smithi bra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
2
JustSpiders:
Hej! Min brachypelma smithi har legat på samma ställe i några dagar nu. Är det normalt? Hon ömsade för ungefär en vecka sen och åt inte så mycket innan dess. Hon åt igår första gången på tre veckor. Jag hoppas inte det är något fel på henne. 

10
2
JustSpiders:
Hon rör sig inte förrän man håller på i terrariet som att byta vattnet och flytta lite på stocken, mm..

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Det är helt normalt att fågelspindlar ligger på samma ställe i flera dagar, ibland veckor, så var inte orolig. Ibland går dom in i sitt gömställe och spinner nät för och sedan stannar där i nån månad.

10
2
JustSpiders:
EmanuelKarl skrev:
Det är helt normalt att fågelspindlar ligger på samma ställe i flera dagar, ibland veckor, så var inte orolig. Ibland går dom in i sitt gömställe och spinner nät för och sedan stannar där i nån månad.

Tack för hjälpen. 

1275
1724
Falk:
Skulle råda dej att öka substratdjupet betydligt mer än vad du har nu. 
Minst 15cm!

741
681
Binks:
När jag hade spindlar så hade jag substrat från kanten av skjutglaset (som började lite nedanför mitten) och nästan upp till taket i bakkant av ett 30x30x30 terrarium. När den väl sätter igång att gräva så får man öppna och ta ur de som grävs upp men du får en väldigt naturlig spindelmiljö.

1275
1724
Falk:
Precis som Binks säger 

10
2
JustSpiders:
Jag har ökat bottensubtratet till ungefär 15 cm. Hon har även fått ett terrarium där hon verkar trivas lite bättre. Hon går runt betydligt oftare nu.

1275
1724
Falk:

JustSpiders skrev:
Jag har ökat bottensubtratet till ungefär 15 cm. Hon har även fått ett terrarium där hon verkar trivas lite bättre. Hon går runt betydligt oftare nu.



Dom ska inte gå runt.

En spindel som trivs sitter still eller tillbringar tiden nere i sin håla.

Nån enstaka promenad är helt i sin ordning men börjar den att vandra omkring så brukar det vara ett tecken på att något är på tok.


Medlem i SHF
4002
5025
Jonas_:

Försök att lämna den mycket ifred, en del individer är väldigt stresskänsliga :) Som Falk skriver så en spindel som är tillfreds i sitt terrarium vandrar inte runt, möjligen första dagarna men sen bör den ha hittat någon håla eller liknande. Hoppas det går bra med din, spindlar är mycket fascinerande varelser! Min sambo som fick in mig på fågelspindlar, säkert en 7-8 år sen nu.

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild