Skäggis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5
0
NicoleSandra:

Hej, någon som har en aning om varför en skäggis bajsar hela syrsor? Kan det bero på ålder, sjukdom eller något? Han har alltid haft en bra avföring men på sistone bajsar han ut mag med kalk bredvid "/


51
8
Rochkan:

Kan ju vara så att han inte bearbetat dem.. skäggisar är ju kända för sin stora aptit, så det kan vara så enkelt att han bara åt för många syrsor än vad han kan bearbeta :) fick han ovanligt många någon av de närmaste dagarna?
Hoppas det inte är något annat allvarligt!


234
49
costanza:

Vanligaste är nog att ödlan inte har det nog varmt för att kunna smälta maten, har du kollat tempen på solplatsen? Nu under vintern så blir ju husen/lägenheterna kallare och jag har vart tvungen att köra in extra värmelampor i mina terrarier.


5
0
NicoleSandra:

Han får samma mängd som vanligt och har även varit rätt off på sista tiden, inte som när han dvalar utan han verkar gammal till kroppen också "/ men han är min första ödla så jag vet inte riktigt hur dom blir. Han klarar ej starkare värme lampor har försökt så har element bredvid som ger extra värme så är svårt att veta vad det beror på. 


366
155
Linus:

Hur menar du när du säger att han inte "klarar" starkare värmelampor?


269
60
Jonas:

undrar också lite hur du menar med klarar inte ljus


5
0
NicoleSandra:

Har han för hög värme lägger han sig i kallaste delen av terrariet och vill inte komma fram.


269
60
Jonas:

vad är dina tempar i terrariet. och vad för lampor har du?

 


5
0
NicoleSandra:

hams lampa är inte lika varm som den ska vara


269
60
Jonas:

va?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild