The Rabbs' Tree Frog Just Went Extinct

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1645
Hoggaforfan:
Inatt dog ytterligare en art ut.

blogs.scientificamerican.com/extinction-countdown/rabbs-tree-frog-extinct/

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Hoggaforfan skrev:
Inatt dog ytterligare en art ut.

blogs.scientificamerican.com/extinction-countdown/rabbs-tree-frog-extinct/

nej. Det var inte bra. Är så arg på dom där regnskogsskövlarna som springer och utrotar allt och sedan odlar palmolja, kaffe, kakao m.m.

1229
464
leedragon:
finns den i fångeskap? nån som vet?

2966
1645
Hoggaforfan:
leedragon skrev:
finns den i fångeskap? nån som vet?

Det var sista exemplaret som dog. Finns inga mer vad man vet.
Så garanterat nej

EmanuelKarl skrev:

nej. Det var inte bra. Är så arg på dom där regnskogsskövlarna som springer och utrotar allt och sedan odlar palmolja, kaffe, kakao m.m.

Är tyvärr svampsjukdomen med som slår ut populationer i hela världen förutom Afrika.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Hoggaforfan skrev:

Det var sista exemplaret som dog. Finns inga mer vad man vet.
Så garanterat nej


Är tyvärr svampsjukdomen med som slår ut populationer i hela världen förutom Afrika.

jo den finns ju också

1229
464
leedragon:
Hoggaforfan skrev:

Det var sista exemplaret som dog. Finns inga mer vad man vet.
Så garanterat nej


Är tyvärr svampsjukdomen med som slår ut populationer i hela världen förutom Afrika.

vet du  nån bra guide hur man  rengör ens film/fotouttrutsning  när man går  utomlands? så man slipper föra massa skit omrking

2966
1645
Hoggaforfan:
leedragon skrev:

vet du  nån bra guide hur man  rengör ens film/fotouttrutsning  när man går  utomlands? så man slipper föra massa skit omrking

Kemisk alkohol alt aceton (oljefri) tar nog död på det mesta och fungerar på mycket men kolla upp det, inget jag har forskat i.


1229
464
leedragon:
Hoggaforfan skrev:

Kemisk alkohol alt aceton (oljefri) tar nog död på det mesta och fungerar på mycket men kolla upp det, inget jag har forskat i.


tack, jag försöker hitta en bra guide hur man rengör ens uttrutsning, samt tält stövlar osv. känns som att groddjur tar öfrmycket stryck världen över.

2966
1645
Hoggaforfan:
leedragon skrev:

tack, jag försöker hitta en bra guide hur man rengör ens uttrutsning, samt tält stövlar osv. känns som att groddjur tar öfrmycket stryck världen över.

Jag skickat lite pm till några kontakter, ska se vad de säger  

214
334
MartinJ:
leedragon skrev:

tack, jag försöker hitta en bra guide hur man rengör ens uttrutsning, samt tält stövlar osv. känns som att groddjur tar öfrmycket stryck världen över.


I södra Sverige används virkon, vilket är ett pulver som blandas ut med vatten. Det kan med fördel blandas i en sprayflaska för lätt applicering i fält mellan lokaler.

www.granngarden.se/Sortiment/Tr%C3%A4dg%C3%A5rd/Skadedjursbek%C3%A4mpning/Stallreng%C3%B6ring-%26-Desinfektion/Desinfektion-Virkon-S/p/1019149
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild