Viper ägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
6
jny72:

Har precis hämtat hem mina 3 Vipergeckos. Tack anders890, de är jättefina.

Antagligen bär honan på ägg. Till min fråga: Har läst att Viperägg ska ligga på torrt underlag men ha hög fuktighet i luften och runt 28 grader. Hur gör jag detta på bästa sätt.


164
35
anders890:

Tack själv och lycka till, ett förslag är att du tar tex burken/lådan du fick av mig, häller i ett fuktighetsbevarande material i botten, som du spayar med vatten lite då och då, sedan ställer du i en mindre typ av skål, typ sådana dom har på ikea till värme ljus, i med sand i skålen, sedan i med äggen! Du kanske ska ha ett nät över burken eller liknande för att förhindra eventuella rymningar :)

Vill du ha "gratis" värme till äggen kan du ställa dom i närheten av en värmelampa eller på ljusrampen tex.

Glöm inte att kolla tempen då och då, det behöver inte vara exakt 28 grader, dom tål ett par grader lägre/högre.


45
6
jny72:

Smart!! Fick liksom inte ihop det där med torrt underlag men fuktig luft. Får se om det blir några ägg snart då. Fick några kanon foton idag. Lägger ut dem imorgon!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild