Okunnig eller fullkomligt dum i huvet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

156
224
Akesson:
Falk skrev:




Omständigheterna???

 

Du har troligtvis nada koll på fågelspindlar öht.

Ungefär som att strypa en hundvalp i tv och sedan och sedan när han hängs så kommer någon in och drar upp vi "inte känner till omständigheterna"

Man låter en spindel som ska ömsa vara i fred punkt slut och det spelar ingen roll vilka j*vla omständigheter det finns.

Den är i sitt mest sårbara läge när den ömsar så förklara gärna för mej Akesson varför du försvarar Sandström i klippet.



Hmm dags att ta ett andetag tror jag... ;)
Min kunnighet i diverse saker känns knappast intressant heller men är det något du känner för att fördjupa dig i så är du varmt välkommen att ställa frågor.
Sedan vet jag heller inte om jag to Sandström i försvar?

Ps. Skulle det vara jämförbart med att strypa en hund, borde det då inte innebära att jorden var väldigt fattig på spindlar ?

1275
1724
Falk:

Akesson skrev:


Kanske, kanske inte. Jag vet inte o det är inte det som jag tog upp i mitt inlägg. Det handlade om hur vidare gap, skrik o idiotförklarande utan vetskap är seriöst eller ej.
Något att tänka på är att det är inte enbart saker som sker "utifrån" som sabbar o skadar en hobby...

Peas and buttgrease ;)



Så du menar att upprörda hobbyister som blir förbannade över djurplågeri och reagerar på det skadar hobbyn, är det så du menar eller tolkar jag dej fel?

Jag tycker inte att det är märkligt att folk blir upprörda över så uppenbara felsteg.

Hade varit värre för hobbyn i mina ögon ifall folk tyckte att det var ok.


156
224
Akesson:
Falk skrev:



Så du menar att upprörda hobbyister som blir förbannade över djurplågeri och reagerar på det skadar hobbyn, är det så du menar eller tolkar jag dej fel?

 

Jag tycker inte att det är märkligt att folk blir upprörda över så uppenbara felsteg.

Hade varit värre för hobbyn i mina ögon ifall folk tyckte att det var ok.



Nej, du missade hela poängen.
Att bli upprör o reagera är fullt naturligt, men hur man väljer att projicera sin reaktion i ett forum kan mycket väl skada en hobby.
Nu har jag varit medlem här mer eller mindre sedan starten. Dess förinnan har jag varit medlem på repti.net långt sedan det hetter reptiltorget nån gång på 90-talet om jag inte minns fel o det är samma gamla visa som det alltid har varit o förmodligen, sorgligt nog alltid kommer att vara.
Folk ha väldigt svårt för att hålla sig sakliga o föra en god ton.
Det ska gapas, skrikas, dömas o tjafsas.
Tyvärr har det kostat en hel del kunskaper o jag är ganska säker på att det fortfarande finns kvar folk här som minns hur tonerna gick på repti.net förr o vilka personer som tröttnade på det o slutade använda forumet för att sprida sina kunskaper.

Det var rena sandlåde nivån så fort någon inte höll med eller hade sina egna åsikter som råkade avika ifrån det som proklamerats.

Så, om vi nu ska vara sakliga o hålla god ton.
Jag varken försvarade eller fördömmde Owe Sandström agerande i tvrutan med en ömsande spindel.
Jag har heller inte påstått att det inte gjorde någon skada på djuret if¨åga eller marginaliserat det på något vis.
Det enda jag belyste var tongången i tråden o att attityder, gap o skrik i ett forum är nog så skadligt för en hobby.

Skulle det nu vara så att du Falk, eller någon annan vill fortsätta att diskutera detta vidare så tycker jag vi kan ta det via PM o bespara resten av TD's medlemmar en massa tjafs i en tråd som med största sannolikehet kommer att spåra ur (igen)


273
209
AndreasB:
Akesson skrev:


Kanske, kanske inte. Jag vet inte o det är inte det som jag tog upp i mitt inlägg. Det handlade om hur vidare gap, skrik o idiotförklarande utan vetskap är seriöst eller ej.
Något att tänka på är att det är inte enbart saker som sker "utifrån" som sabbar o skadar en hobby...

Peas and buttgrease ;)



Mjo du har kanske rätt i det du säger. Nästa gång ska jag gapa och skrika mindre.

1275
1724
Falk:

Nej, jag förstår vad du menar men min första reaktion var att du försvarade hans agerande med djuret i tv.

Sen är det j*vligt svårt att "hålla en god ton" om man ska kommentera ett sådant idiotiskt hanterande av känsliga djur som visades på tv =)


Medlem i DHF
263
355
McPede:

Att vara en idiot och att bete sig idiotiskt är en stor skillnad.

Håller helt och hållet med Akesson, skönt att se någon som är saklig för en gångs skull :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild