Hur matar man en sling? ASG

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
1
Mortaxia:
Hallå alla duktiga spindelägare.

Sitter här äntligen med en avicularia versicolor-sling... Liten är ju sååååå söt och verkligen liiiiten... Har en enorm L. Difficillis så skillnaden är enorm.
Min undran är ju nu HUR matar man denna lilla söta sak egentligen???

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Mortaxia skrev:
Hallå alla duktiga spindelägare.

Sitter här äntligen med en avicularia versicolor-sling... Liten är ju sååååå söt och verkligen liiiiten... Har en enorm L. Difficillis så skillnaden är enorm.
Min undran är ju nu HUR matar man denna lilla söta sak egentligen???


Med små foderdjur eller bitar av större.

26
1
Mortaxia:
Fredrik89 skrev:


Med små foderdjur eller bitar av större.


Jag har mjölmask som jag fick tips om att klippa ner i mindre bitar. Men släpper jag bara ner dom i critterburken som den bor i nu?

1275
1724
Falk:

Skulle hellre använt dubianymfer i lämplig storlek.

Dom kan ta större byten än vad det ser ut och i värsta fall så kan man klippa till någon i lämplig bit.

Små malar och flugor funkar nästan bäst då dom reagerar på vingslag.


Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Mortaxia skrev:


Jag har mjölmask som jag fick tips om att klippa ner i mindre bitar. Men släpper jag bara ner dom i critterburken som den bor i nu?


Ja men det kan räka att krossa huvudet så att de inte kan gräva ned sig.

126
64
Mikachu:
Jag brukar ta en liten dubianymf och krossa den lite så att lite kött kommer ut, så kan slingen komma och mumsa som den vill över natten :) Brukar lägga dubian vid ingången till hålan / vid favvoplatsen lite stabilt om det är en trädlevande. Små spindlar kan gå och äta även stillaliggande/döda foderdjur utan problem och sen brukar jag även krossa nymferna för att jag inte vill att den ska gräva ner sig och bosätta sig hos bebisen.. Alt att dubian försvinner och man tror att bebisen ätit även om den inte har det! Vad gäller små syrsor tex så kan de ju försöka tugga på spindeln om man har otur! Tänker ffa på om den lilla ska ömsa och man missat det. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild