Neontetrorna dör mystiskt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

48
2
TurtlePower:
Jag har ett akvarium med 1 vuxen scalare och 1 halvvuxen, dom går bra tillsammans och sen 2 malar, lika gamla, ca 4 månader, hane och hona, sen har jag skaffat 5 stycken neontetror och det gick bra, men varje morgon när jag går och kollar på gruppen är en borta och jag hittar den död på botten med bakdelen av biten. Vilken fisk är det som gör så? Jag tänker mig att dom kanske dör naturligt och sen kommer malarna och äter på dom? Eller?

185
27
Felefjonken:
TurtlePower skrev:
Jag har ett akvarium med 1 vuxen scalare och 1 halvvuxen, dom går bra tillsammans och sen 2 malar, lika gamla, ca 4 månader, hane och hona, sen har jag skaffat 5 stycken neontetror och det gick bra, men varje morgon när jag går och kollar på gruppen är en borta och jag hittar den död på botten med bakdelen av biten. Vilken fisk är det som gör så? Jag tänker mig att dom kanske dör naturligt och sen kommer malarna och äter på dom? Eller?


Det här är ett forum om terrariedjur. Du kanske kan fråga här istället? www.zoopet.com/forum/index.php

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Felefjonken skrev:


Det här är ett forum om terrariedjur. Du kanske kan fråga här istället? www.zoopet.com/forum/index.php

Håller med.
TurtlePower skrev:
Jag har ett akvarium med 1 vuxen scalare och 1 halvvuxen, dom går bra tillsammans och sen 2 malar, lika gamla, ca 4 månader, hane och hona, sen har jag skaffat 5 stycken neontetror och det gick bra, men varje morgon när jag går och kollar på gruppen är en borta och jag hittar den död på botten med bakdelen av biten. Vilken fisk är det som gör så? Jag tänker mig att dom kanske dör naturligt och sen kommer malarna och äter på dom? Eller?

Är ingen akvarist men scalarer (och andra cicklider) äter gärna andra fiskar, det är dock ovanligt att dom äter upp hela fisken.


48
2
TurtlePower:
EmanuelKarl skrev:

Håller med.

Är ingen akvarist men scalarer (och andra cicklider) äter gärna andra fiskar, det är dock ovanligt att dom äter upp hela fisken.



ok

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
TurtlePower skrev:


ok

det finns många fiskar som kan bo ihop med andra fiskar men ciklider i allmänhet ska bo själva. men jag är inte akvarist men just dethär berettade min granne på mitt sommarställe (hon har lite akvarier)

181
110
Stina:
Scalarer är en rovfisk. De äter allt i fiskväg som får plats i deras mun.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Scalarer är kända för att äta upp neontetror.

Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Även i akvarium är det svårt att blanda olika arter om man inte har koll på vad man stoppar i akvariet ;) scalaren är säkert mätt och belåten iaf.

194
165
JoakimLundgren:
Vad är det för malar du har? Beroende på vilken art du har så kan dessa vara orsak till neontetredödsfall.

48
2
TurtlePower:
JoakimLundgren skrev:
Vad är det för malar du har? Beroende på vilken art du har så kan dessa vara orsak till neontetredödsfall.


Ancistrus, en 4cm och en 2.5cm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild