Syrs-ägg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
thatreptileguy skrev:

Okej, då vet jag det till nästa gång ;) Men jag var så dum så jag använde en flyttkartong så dem kunde lätt bara klättra ut :P Är det dåligt om dem rymmer (då menar jag om dem förökar sig lätt eller är skadedjur eller nåt)? Är helt ovan med allt det här med foder insekter då jag nästan bara har haft ormar men jaja det är en bra övning iallafall då jag hade tänkt att skaffa skorpion om ett tag :)

Har ingen erfarenhet av syrsor men om dom är skadedjur eller inte beror väl på vilken art det är (?)

306
101
thatreptileguy:
EmanuelKarl skrev:

Har ingen erfarenhet av syrsor men om dom är skadedjur eller inte beror väl på vilken art det är (?)

Tror nog det bara finns en art av syrsor som används till foder inom denna hobby vilket är hussyrsan (kan ej latinskt namn) men jag kan vara helt ute o cyklar.

379
399
Mr_B:

thatreptileguy skrev:

Tror nog det bara finns en art av syrsor som används till foder inom denna hobby vilket är hussyrsan (kan ej latinskt namn) men jag kan vara helt ute o cyklar.


Finns flera arter man använder som foder. Kan dock inte namnet på dem. Kan vart ökensyrsa eller nått sånt bl.a? 


306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:


 

Finns flera arter man använder som foder. Kan dock inte namnet på dem. Kan vart ökensyrsa eller nått sånt bl.a? 


Okej då var jag helt ute o cykla :P Men jag vet nog inte mer än du heller Emanuel då jag precis har skaffat men dock så har kompisar som håller på med syrsor till deras djur och när nån enstaka rymmer så bryr dem sig inte fast dem inte har hittat den. Men kan nån säga nu om dem vet om hussyrsor är skadedjur eller inte? Börjar bli orolig :P

379
399
Mr_B:

Finns de som påstår att ena arten är tystare än andra med. Fast det vet jag inte om jag håller med om. Kommer säkert nån som har mer kunnande om dessa hur som. Finns väl tre olika arter som man brukar använda har jag för mig? Mitt kunnande här är väldigt begränsat sen jag la ner fyrfotingarna. (läs bortglömt)  

Allt tar sin tid o lära reptileguy. :) 


Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Mr_B skrev:
Finns de som påstår att ena arten är tystare än andra med. Fast det vet jag inte om jag håller med om. Kommer säkert nån som har mer kunnande om dessa hur som. Finns väl tre olika arter som man brukar använda har jag för mig? Mitt kunnande här är väldigt begränsat sen jag la ner fyrfotingarna. (läs bortglömt)  

Allt tar sin tid o lära reptileguy. :) 

Har för mig att jag läst något här på terrariedjur.se om att fältsyrsor spelar högre än hussyrsor (eller om det är tvärt om eller med andra arter) men är ingen expert.

306
101
thatreptileguy:
EmanuelKarl skrev:

Har för mig att jag läst något här på terrariedjur.se om att fältsyrsor spelar högre än hussyrsor (eller om det är tvärt om eller med andra arter) men är ingen expert.

Mina hussyrsor hör knappt alls.

306
101
thatreptileguy:
thatreptileguy skrev:

Mina hussyrsor hör knappt alls.

Eller dem kanske låter på natten :P

306
101
thatreptileguy:
thatreptileguy skrev:

Eller dem kanske låter på natten :P

Tänkte inte på det...

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
thatreptileguy skrev:

Okej då var jag helt ute o cykla :P Men jag vet nog inte mer än du heller Emanuel då jag precis har skaffat men dock så har kompisar som håller på med syrsor till deras djur och när nån enstaka rymmer så bryr dem sig inte fast dem inte har hittat den. Men kan nån säga nu om dem vet om hussyrsor är skadedjur eller inte? Börjar bli orolig :P

Googlade snabbt och det första jag hittade var antecimex och där stig det att dom kan äta bl.a bröd osv och man ska kontakta dom om man får problem med dom. Vet dock inte om antecimex är någon bra källa (beretta gärna för mig om det är en bra källa om ni vet).

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild