Nephila ssp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
77
Gmalmgren:
Hej!

Tänkte be om lite hjälp och råd här.

Köpte en nephila ssp på mässan igår, men fick väldigt torrt med info. Dem sa att dom hade en stor hona knatade runt fritt i huset och plockade ner deras kokonger och plockade ner. Sa nada om hur stora dem blir & hur fuktigt, inredning osvosv.

Någon som kan ge mig lite mera att gå på? Vore grymt tacksam! Den är ungefär lika stor som en femkrona.

Detta är närmsta bilderna jag hittade på Google. 


47
77
Gmalmgren:

154
87
MaryJanee:
Mycket ventliation och hög luftfuktighet, det får absolut inte bli stillaståend och dålig luft, min dog efter jag flyttat den längre in i ett hörn där den stod mellan två terrarium, så dom är väldigt känsliga. Har du den i plastburk så får du gör hål nästan överalllt i burken.  borde inte behöva någon extra värme om du inte har det ovanligt kallt.
Jag hade förövrigt samma som på bilderna och misstänker det är den du har. 
Nephila kenianensis

47
77
Gmalmgren:
MaryJanee skrev:
Mycket ventliation och hög luftfuktighet, det får absolut inte bli stillaståend och dålig luft, min dog efter jag flyttat den längre in i ett hörn där den stod mellan två terrarium, så dom är väldigt känsliga. Har du den i plastburk så får du gör hål nästan överalllt i burken.  borde inte behöva någon extra värme om du inte har det ovanligt kallt.
Jag hade förövrigt samma som på bilderna och misstänker det är den du har. 
Nephila kenianensis


Oj! Otroligt tack för ditt svar! Hade varit bra om säljaren informerat och inte sagt att man kunde ha den hur som helst. Är dem giftiga som jag läst lite om? Eller är det myt? Är lite kluven. Men nu vet jag hur jag ska göra åt den! Tack återigen :D

154
87
MaryJanee:
Gmalmgren skrev:


Oj! Otroligt tack för ditt svar! Hade varit bra om säljaren informerat och inte sagt att man kunde ha den hur som helst. Är dem giftiga som jag läst lite om? Eller är det myt? Är lite kluven. Men nu vet jag hur jag ska göra åt den! Tack återigen :D


Ingen fara :D Så vitt jag vet är dom inte farliga för människor och dom är inte så värst snabba heller :) 

47
77
Gmalmgren:
MaryJanee skrev:


Ingen fara :D Så vitt jag vet är dom inte farliga för människor och dom är inte så värst snabba heller :) 

Okej! Tänkte ha den i glasterrarium först, men insåg snabbt att jag snickrar ihop ett i nät imorgon =) Skönt att höra, tänkte OM man skulle ha otur vid städning eller dyl ^^

154
87
MaryJanee:
Gmalmgren skrev:

Okej! Tänkte ha den i glasterrarium först, men insåg snabbt att jag snickrar ihop ett i nät imorgon =) Skönt att höra, tänkte OM man skulle ha otur vid städning eller dyl ^^


Mata förövrigt i nätet, dom tar inte mat som ligger på marken utan spenderar 100% av tiden i taket  

47
77
Gmalmgren:
MaryJanee skrev:


Mata förövrigt i nätet, dom tar inte mat som ligger på marken utan spenderar 100% av tiden i taket  

Okej, ja det hade jag ett litet hum om iallafall =) Är samma med min andra spindel, käkar bara om man lägger fodret på nätet =) Jättesnällt att du tog dig tid att ge mig råd :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild