Små ägg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
0
CrazyC87:
Mina vandrande pinnar har helt plötsligt börjat lägga några små ägg vad kan det bero på och är det lönt att spara dom? (Hoppas bilden kommer med)

356
177
krypet:
Vill du ha fler pinnar är det lönt att spara dem. Tänk på att det lätt blir för många pinnar och det är inte superlätt att sälja dem. Det tar oftast lång tid innan de kläcks, alltifrån ett par månader upp till långt över ett år beroende på art.

Äggen får inte ligga för fuktigt eftersom de möglar då och inte helt torrt heller. Jag tycker de kläcker bra lämnade i terrariet. Problemet med att göra så är att få bort ägg i tid när de börjar kläcka så du inte plötsligt står där med 100 ungar. Frysen är ett sätt att säkert ta död på ägg du inte vill spara.

187
221
Moova:

Vill du testa att kläcka och inte vet om alla ägg kommer klara sig och det slutar med att de blir förmånga så kan du ju alltid sälja dem som foder (beroende på art kanske), finns en hel del reptiler som käkar pinnar :) 

Men som sagt, tänk på att de kan bli svåra att bli av med. 


2048
773
psyjoh:
Min leopardgecko älskade alla pinnarsom kläcktes av sig själva här hemma. 

24
0
CrazyC87:
Jo allt det vet jag. Jag bara undrar varför dom börjat lägga ägg som är mycket mindre än alla andra. Är säker 10-15st som bara är hälften så stora.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild