Terrarium till Morelia virdis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

733
295
markusbabs:

Först och främst så är det ju Jordbruksverkets regler som gäller, allt står på deras hemsida, tror även att det står här på forumet?  Men dom flesta som håller på med Chondros brukar säga att mått på 90*60*60 - 120*60*60 brukar vara bra för fullvuxna djur, Iaf här i Europa, frågar du en amerikan kommer han troligtvis säga att ett 60*60*60 är fullt okej till en stor gravid hona. Vilket är litet om man frågar mig. 

Personligen tycker jag att hammarplast-lådor är bra åt alla juveniler, billiga, lättuppvärmda, lättstädade, och det finns i en mängd olika storlekar.


297
15
shad0w88:

ne fullvuxna får ju ha 120x60x60 iaf tkr jag ..

hellre lite stort än lite litet


733
295
markusbabs:

Det tycker jag låter kanon :)


297
15
shad0w88:

exoterras största e 90x45x90 lr 90x45x60.. tror du de funkar lr det är för lite bredd? 


733
295
markusbabs:

Jag tror det blir för litet, men du kan ju ha det tills ormen växt på sig. Skulle isf ta ett 90*45*60 så det inte blir för högt. 


297
15
shad0w88:

hittade ett 100x50x50 förvisso inte exoterra men de borde funka fint ett tag? 


733
295
markusbabs:

Ja det borde funka fint ett tag tror jag :) Vilken lokalitet lutar det åt att du köper? Om du tänkt på det :) 


297
15
shad0w88:

en röd lr blå chongo .. finns massa färger olika lokaliteter men vet inte än får se :P dom jay ngt va dom nu heter e med fina som fan gröna.. vi får se helt enkelt när man hittar terra o djuret som passar mig :P har inte direkt bråttom då jag nyss gjorde av med mina 2 boa pga tidsbrist .. men nu har mitt arbete förändrats så vi får se helt enkelt =)) men helt klart chongo lutar de mest åt =) 


733
295
markusbabs:

Ja olika lokaliteter kan ju skilja sig rätt mycket i utseende. Och som du säger, så ska man inte stressa, man kan ju ångra sitt köp, + att man vill ha en färdig burk när man köper djuret :)


102
1
dragster:

ska du sätta en juvenil i en så stor burk lär den inte käka. till juvenil kan du köra med plastlåda eller en typ 30*30*30 burk. för stor burk brukar resultera i stressad juvenil. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild