B,smithi Vad behöver man.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

306
101
thatreptileguy:
Hej, är helt ny inom spindel hobbyn men har bara ett par enkla frågor. Behöver dem uv/uvb/ eller något sånt? och klarar dem sig i rumstemperatur (då jag har en väldigt hög sådan på ca 26 grader) om den temparaturen sänks till ca 23 grader på vintern?   tack på förhand....

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Har du kollat på skötselrådet här på sidan?

306
101
thatreptileguy:
SwedishSnakeMaffia skrev:
Har du kollat på skötselrådet här på sidan?

Ja det har jag och det stog ingenting om lampor och sen undrade jag bara om 2-3 grader skiljer sig så mycket.

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
thatreptileguy skrev:
Hej, är helt ny inom spindel hobbyn men har bara ett par enkla frågor. Behöver dem uv/uvb/ eller något sånt? och klarar dem sig i rumstemperatur (då jag har en väldigt hög sådan på ca 26 grader) om den temparaturen sänks till ca 23 grader på vintern?   tack på förhand....

Du behöver inga speciella lampor till spindeln, sen så vet jag inte om om det gör något om graderna sänks lite...

1275
1724
Falk:

Det är väldigt onaturligt ifall du håller en konstant temperatur både dag och natt.

Vintertid så ska dom ha en ganska låg temp men vilken minns jag inte men det står på krypforumet om du söker.

Dessa djur har inget skelett så någon uvb behövs inte öht, dock en svag lampa för ge en hint ifall det är dag eller natt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild