Vill ha lite mer info om Acanthoscurria geniculata!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
3
jjennsan:
Väntar nu på en Acanthoscurria geniculata hona på ca 8 cm.
Cant wait. Men skulle vilja veta lite av er som äger denna vackra
art hur dom är. Är dom aggresiva eller skiftar det mellan individer?
Har hört och läst många olika saker. Så skulle vara lite roligt att höra
av er som har. 

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
De jag har här hemma är inte aggresiva de är snarare deffensiva.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=a_geniculata

17
20
MackZ:
har en sub-adult hona sen ett par månader tillbaka, väldigt nojjig av sig och springer gärna ner i sin håla när man öppnar låset till till dörrarna. Om det inte vankas mat förstås :D 
Verkar omättlig, fick nyligen en stor gräshoppa som var lite längre i kropp än spindeln själv, hoppade på och brottade ner hoppisen som ingenting, underbart att se på. 
Tycker om att sitta framme som omväxling, helt klart min favorit just nu.

1275
1724
Falk:
Det är väldigt roliga spindlar

187
221
Moova:

Den jag hade var inte agressiv, mer som en bulldozer.. 

Vad jag än gjorde i terrariet så tog hon sönder allt, vände upp och ner på hela skiten så barkbitar, vattenskål, löv osv låg alltid under allt bottensubstrat. 

Försökte man sig in med pincett för att mata eller ta ut skräp/öms osv så kom hon farandes som ett skott och "vaktade". 

Riktigt roligt att se på när hon gjorde allt i sin makt för att förstöra i terrariet (förstöra enligt mig, säkerligen dekorera enligt henne själv eftersom att min design inte dög). 

Åt som en häst, vilket är väldigt roligt eftersom att de flesta spindlar jag har äter väldigt sällan. 

Blir nog att köpa en ny i framtiden. 


22
3
jjennsan:
Va roligt att läsa lite om hur era beter sig :) 
Fick hem min hona idag. Riktigt vacker tjej. 
Ska bli spännande och se vad hon är för en individ.

17
20
MackZ:
Moova skrev:
Den jag hade var inte agressiv, mer som en bulldozer.. 

Vad jag än gjorde i terrariet så tog hon sönder allt, vände upp och ner på hela skiten så barkbitar, vattenskål, löv osv låg alltid under allt bottensubstrat. 

Försökte man sig in med pincett för att mata eller ta ut skräp/öms osv så kom hon farandes som ett skott och "vaktade". 

Riktigt roligt att se på när hon gjorde allt i sin makt för att förstöra i terrariet (förstöra enligt mig, säkerligen dekorera enligt henne själv eftersom att min design inte dög). 

Åt som en häst, vilket är väldigt roligt eftersom att de flesta spindlar jag har äter väldigt sällan. 

Blir nog att köpa en ny i framtiden. 



Så gör min också :P
senaste buset är att packa upp en massa substrat mot dörrarna så allt ramlar ut när man öppnar :D

187
221
Moova:

MackZ skrev:


Så gör min också :P
senaste buset är att packa upp en massa substrat mot dörrarna så allt ramlar ut när man öppnar :D


Haha ja det är ju en klassiker! ;) Ska vara så jävligt som  möjligt ;)


17
20
MackZ:
Uppdatering: Nu har donnan packat substrat mot 40% av ena dörren, ca 20cm högt, funderar påa tt döpa henne till Trump eftersom hon tycker oma tt bygga murar :D

Hon var även lite rolig när jag skulle hälla på vatten varpå hon "attackerade" vattnet, hon jagade det till och med när jag hällde på andra ställen. kanske lite hungrig eftersom hon nästan stal pincetten som jag matade henne med :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild