Högsta ålder på Grammostola Rosea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Dingisklan:
Hej! 

Jag funderar över hur gammal en Grammostola Rosea kan bli (hona) - vad har ni för erfarenheter ni som har/har haft? 

154
87
MaryJanee:
Dingisklan skrev:
Hej! 

Jag funderar över hur gammal en Grammostola Rosea kan bli (hona) - vad har ni för erfarenheter ni som har/har haft? 


Läs skötselrådet så står det där :P Jag fick en adult hona 2003 som jag hade i 6 år. Den var enligt affären mellan 5-8 år gammal när den köptes. 

89
12
amanda03:
Dingisklan skrev:
Hej! 

Jag funderar över hur gammal en Grammostola Rosea kan bli (hona) - vad har ni för erfarenheter ni som har/har haft? 


I skötselrådet står det ca 15 år, vet inget om spindlar men det stod det iaf


1275
1724
Falk:
Har läst artiklar som säger 30-35 år 

17
11
ArcticDreamer:
Köpte min som en ung adult hona år 2000! Så runt 25 år är den allt! Lever å.frodas fortfarande

Medlem i SHF
10
6
orone:
Hade en rosa som dog för 4 år sedan, hon köpes som adult 1998 och var vuxen vid inköp.  Så minst fyra till fem år vid inköpstillfället alltså. Så jag räknar runt 23 år på henne.. Men med bra skötsel så kan dom nog bli 25-30 år från sling alltså. Hade en hane som jag drog upp från sling, tog den 5 år på sig att bli könsmogen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild