Ohyra på växt till vandrande pinnar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
0
CrazyC87:
upptäckte att växten jag tänkt sätta in till mina pinnar har någon form av ohyra och tänkte höra om ni har några tips på att bli av med dom, det är små vita och svarta kryp som gör mininät på undersidan av bladen. Ska jag försöka bli av med dom eller ska jag helt enkelt låta bli att ge den till pinnarna?

Sen undrar jag om dom där vita små stenarna som oftast är i blomväxter är farliga för pinnarna tror de heter perlite eller något sånt?

356
177
krypet:
Det låter som spinn, som kan vara ganska svårt att bli av med. Djuren är knappast farliga för pinnarna. Forstkning kring växters frösvar mot insekter visar väl att växter kan börja bilda ämnen att försvara sig med - har jag för mig - men jag har ingen referens på det. Jag tror du kan mata med växten, men tror inite du vill ha den inomhus och riskera att få ohyra på andra växter om du har det.

Jag hämat mat utomhus nu, mest hallonblad eftersom de flesta av mina pinnar gillar det och jag har gott om hallon där jag bor.Kan du inte gå ut och leta upp anna mat till dem?

24
0
CrazyC87:
Har dom inte i närheten av andra växter så dom är säkra. :) 
Hmm okey har inte så mycket koll på sånt tyvärr. Är bara några år sen jag köpte min första krukväxt innan dess va de plast bara XD

Jo ja vet jag har försökt hitta men de närmsta jag kommit är ek men grenarna är för högt upp. Jag har jordgubbar  och smultron i rabatten däremot. Har inte bott här så länge så har inte hittat några hallon eller björnbärsbuskar än tyvärr.

krypet skrev:
Det låter som spinn, som kan vara ganska svårt att bli av med. Djuren är knappast farliga för pinnarna. Forstkning kring växters frösvar mot insekter visar väl att växter kan börja bilda ämnen att försvara sig med - har jag för mig - men jag har ingen referens på det. Jag tror du kan mata med växten, men tror inite du vill ha den inomhus och riskera att få ohyra på andra växter om du har det.

Jag hämat mat utomhus nu, mest hallonblad eftersom de flesta av mina pinnar gillar det och jag har gott om hallon där jag bor.Kan du inte gå ut och leta upp anna mat till dem?


 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild