Ägg !!! :D

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

48
0
Sandisen:

Hej ! :D

idag fick hag 10 stycket skäggagams ägg och jag har köpt en nursey 2 äggkläckningsmasin och har precis lagt in äggen där i fuktig vermiculit

 

min frågor är :

jag hann inte ställa in en äggläggninslåda till henne så hon la alla i sanden funkar det ändå ?

alla utom ett ägg var gula på vissa ställen och inte helt ovala men ett ägg var helt vitt och ovalt kommer de funka ändå ?

och sista frågan är det någon som vet om man ska spraya vermiculiten och hålla den fuktig ?

 

tacksam för svar så fort sm möjligt ! :)


66
14
curow:

har du någon bild på äggen? kan vara obefruktade ägg förutom det vita då


48
0
Sandisen:

jag lägger upp bilder på mitt bildgaleri i de albumet som är döpt " ägg "


6
0
dittzi:

Grattis till äggen!

 

Du behöver inte oroa dig över färgen direkt. Bifogar en bild från ca 6 år tillbaka där alla ägg kläcktes fasten färgen. Kullen efter var alla ägg kritvita.

 


48
0
Sandisen:

Okej :) men om du kollar i mitt bildgalleri albumet ägg så ser inte mina alls ut så : / 


66
14
curow:

Dina såg lite intorkade ut, extra blött i vermeculiten brukar fixa det. Eller lite mossa på


205
25
Strunten:

Måste man ha vermisulit eller kan man lägga äggen enbart i mossa?


48
0
Sandisen:

Okej tack så jätte mycket ! :) 


48
0
Sandisen:

Kan man ha jord också ? 


66
14
curow:

funkar med det mesta som kan behålla vätska under en längre tid. Vermeculit är vanligast men mossa fungerar också väldigt bra särskilt om man täcker äggen lite med det.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild