Hur stor är en salamander i affären?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
1
Crystalline:
Hej, Hur stora är dom i affärerna? tänker mest på Amfibier :)

Kan inte själv åka inn til en affär, så om det är någon som har varit i nån affär och kan säga et ungefär cm mått på dom hade jag blivit glad!

306
101
thatreptileguy:
Crystalline skrev:
Hej, Hur stora är dom i affärerna? tänker mest på Amfibier :)

Kan inte själv åka inn til en affär, så om det är någon som har varit i nån affär och kan säga et ungefär cm mått på dom hade jag blivit glad!


Vad för salamander? Alla är ju inte exakt lika stora, och vilken affär? Finns ju olika med säkert olika storlekar.

8
1
Crystalline:
thatreptileguy skrev:


Vad för salamander? Alla är ju inte exakt lika stora, och vilken affär? Finns ju olika med säkert olika storlekar.



Tänker mest på japanska eldbukssalamander, men också marmorsalamander. Har inte varit i nån affär så vet inte vilken, tyvärr.. Men har kollat lite på Arken zoo, hjälpte det något? :)

306
101
thatreptileguy:
Crystalline skrev:



Tänker mest på japanska eldbukssalamander, men också marmorsalamander. Har inte varit i nån affär så vet inte vilken, tyvärr.. Men har kollat lite på Arken zoo, hjälpte det något? :)

Japp väldigt mycket :) jag har också bara vart i arken zoo :)

306
101
thatreptileguy:
Crystalline skrev:



Tänker mest på japanska eldbukssalamander, men också marmorsalamander. Har inte varit i nån affär så vet inte vilken, tyvärr.. Men har kollat lite på Arken zoo, hjälpte det något? :)

En japansk eldbukssalamander brukar väll ligga runt 12-14 cm på dem ställen där jag har sätt dem. 
Ska du skaffa en? Väldigt farsinerande husdjur :)

8
1
Crystalline:
thatreptileguy skrev:

En japansk eldbukssalamander brukar väll ligga runt 12-14 cm på dem ställen där jag har sätt dem. 
Ska du skaffa en? Väldigt farsinerande husdjur :)



ja har tänkt på det :D men då är dom ju ganska stora! står här inne at en fullvuxen kan bli mellan 6-10cm?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Eldbuk brukar liga på ca 10cm axolotl och revbensalamander på ca 15cm. Andra salamandrar vet jag inte hur stora de brukar vara.

8
1
Crystalline:
Fredrik89 skrev:
Eldbuk brukar liga på ca 10cm axolotl och revbensalamander på ca 15cm. Andra salamandrar vet jag inte hur stora de brukar vara.



Tack! Så då är dom så at säga vuxna i affären? Och vet dom vilket kön djuret har? :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Crystalline skrev:



Tack! Så då är dom så at säga vuxna i affären? Och vet dom vilket kön djuret har? :)


Eldbukssalamandrar är nog vuxna när de säls. Jag skulle inte lita på arken eller liknade angående kön eller ens art.

8
1
Crystalline:
Fredrik89 skrev:


Eldbukssalamandrar är nog vuxna när de säls. Jag skulle inte lita på arken eller liknade angående kön eller ens art.



Okej, tack för bra svar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild