Reeves eller Ryss

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
4
likesmile:
Hej, jag har tänkt att köpa en sköldpadda och osäker på om jag vill ha en Reeves eller Ryss. Är det någon som har båda och kan säga vilken som är roligast och trevligast?

593
551
Redfoot:
Det blir lite svårt att jämföra dessa arter eftersom den ena är landlevande och den andre akvarielevande.
/R

31
4
likesmile:
Redfoot skrev:
Det blir lite svårt att gämnföra dessa arter eftersom den ena är landlevande och den andre akvarielevande.
/R

 Det var det som gjorde det svårt att välja. Om man har båda borde man kunna säga vilken som är trevligare och mer intressanta.

593
551
Redfoot:
likesmile skrev:

 Det var det som gjorde det svårt att välja. Om man har båda borde man kunna säga vilken som är trevligare och mer intressanta.

Jag förstår din fråga och jag förstår innehållet men samtidigt förstår jag inte din fråga.
Varför, jo eftersom denna fråga ska du ställa dig själv och inte till andra, ställ frågan till dig själv och ta reda på all fakta du kan om båda arterna och utifrån den faktan när gör du dit val. 
Andras åsikter i frågan baseras på deras erfarenheter,val och tyckande och inte på dina kunskaper om arten och då finns det risk att det blir fel. Du måste ju veta ifall du är beredd att ta ansvar för en art  som dvalar eller en art med all mecka det kan bli med ett akvarium. Inte bara vilken art som är roligast och trevligast.
/R

31
4
likesmile:
Redfoot skrev:

Jag förstår din fråga och jag förstår innehållet men samtidigt förstår jag inte din fråga.
Varför, jo eftersom denna fråga ska du ställa dig själv och inte till andra, ställ frågan till dig själv och ta reda på all fakta du kan om båda arterna och utifrån den faktan när gör du dit val. 
Andras åsikter i frågan baseras på deras erfarenheter,val och tyckande och inte på dina kunskaper om arten och då finns det risk att det blir fel. Du måste ju veta ifall du är beredd att ta ansvar för en art  som dvalar eller en art med all mecka det kan bli med ett akvarium. Inte bara vilken art som är roligast och trevligast.
/R

Jag tycker att rengöringen av akvarie och allt pyssel är en del av det trevliga, lite avslappnande så i det här fallet är det trevlighet som är viktigt. Men jag förstår vad du menar

239
197
Danpss:
likesmile skrev:

Jag tycker att rengöringen av akvarie och allt pyssel är en del av det trevliga, lite avslappnande så i det här fallet är det trevlighet som är viktigt. Men jag förstår vad du menar

Om du tycker det är trevligt och avslappnande att pyssla om i ett akvarium så hade jag själv satsat på en reevers. Du svarade på frågan själv :)

593
551
Redfoot:
Exakt.
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild