Vilka kön?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
lantratova:
Hej,  

För ca 1 månad sen har jag och min sambo skaffat två Reeves sköldpaddor. Killen innan som haft dem har haft dem i ca 6 år. Han tror att det är två killar men känns tveksamt då dem skiljer sig i storlek och utseende rätt mycket. 
Så nu vill jag gärna ha hjälp av er. 

Lillen (Domino) är ca 9cm lång och har gula mönster och gula ögon. 

Tjockisen (Donatello) är ca 12cm lång och knappt synliga mönster. Så hen är mörk med mörka ögon. 

Lillen skrämde mig idag då det kom ut en svart grej från rumphålan, trodde att hen var förstoppad eller nått. Men efter att jag googlat så fick jag veta att det var penisen som den visade. Stämmer detta? 

Här är tjockisen:


7
1
lantratova:

593
551
Redfoot:
Tror också på två hanar. Att penisen kommer ut ur kloaken är inget ovanligt, att få in den igen brukar i de flesta fall sköldpaddan fixa enkelt, men ibland händer det att de får ett så kallat penisframfall och då är det veterinär som gäller.
/R

7
1
lantratova:
Redfoot skrev:
Tror också på två hanar. Att penisen kommer ut ur kloaken är inget ovanligt, att få in den igen brukar i de flesta fall sköldpaddan fixa enkelt, men ibland händer det att de får ett så kallat penisframfall och då är det veterinär som gäller.
/R



Penisen försvann efter en stund av sig självt :) 

Kan det vara att dem är olika åldrar? Enligt tidigare ägare så var båda lika stora när han köpte dem. Tycker att det är så udda att dem är så olika varandra. 

7
1
lantratova:
lantratova skrev:



Penisen försvann efter en stund av sig självt :) 

Kan det vara att dem är olika åldrar? Enligt tidigare ägare så var båda lika stora när han köpte dem. Tycker att det är så udda att dem är så olika varandra. 

Nu har jag sett bådas penis så det är bekräftat att dem är pojkar :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild