Inredning till sophobas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
Kafka11:
Hej! Jag har skaffat sophobas och vill att dem ska ha det bra så jag undrar om någon har tips...?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Kafka11 skrev:
Hej! Jag har skaffat sophobas och vill att dem ska ha det bra så jag undrar om någon har tips...?

De behöver inte någon avanserad inrednig, äggkartonger och foder som substrat.
www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=41

1159
625
Temla:
Kruskakli som substrat (som dom också äter av). Övrigt foder som jag använder är Zuccini och morot och nån äppelbit ibland. Köper insektsfoder till dom ibland också. 

Har slutat använda äggkartong till mina för säkerhets skull. Har märkt att de kan äta av kartongen (inte så bra kanske om det sen hamnar i ödlan). Tror dock man kan undvika det om man ser till att dom alltid har annat foder tillgängligt.

Är det  någon annan som upptäckt att de kan äta av äggkartongerna samt frigolitbakgrunder om de rymmer i terrariet?  

141
35
GeckoLover99:
Temla skrev:
Kruskakli som substrat (som dom också äter av). Övrigt foder som jag använder är Zuccini och morot och nån äppelbit ibland. Köper insektsfoder till dom ibland också. 

Har slutat använda äggkartong till mina för säkerhets skull. Har märkt att de kan äta av kartongen (inte så bra kanske om det sen hamnar i ödlan). Tror dock man kan undvika det om man ser till att dom alltid har annat foder tillgängligt.

Är det  någon annan som upptäckt att de kan äta av äggkartongerna samt frigolitbakgrunder om de rymmer i terrariet?  

Hörde en gång från en jag känner att när dem rymde i terrariet och började äta av bakgrunden så var det inte sällan hon hittade dem som puppor (rätta mig om ordvalet är galet..) i de små hålen dem gröpt ur, kan ju ligga nåt i det kanske?

187
221
Moova:

Temla skrev:

Är det  någon annan som upptäckt att de kan äta av äggkartongerna samt frigolitbakgrunder om de rymmer i terrariet?  


Har inte märkt att dom just äter av det men har sett att de tuggat/grävt gångar i frigolitbakgrunder men jag tror faktiskt inte att dom äter upp det. Snarare gör hål osv för att de inte förstår att man kan gå runt osv.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Temla skrev:
Är det  någon annan som upptäckt att de kan äta av äggkartongerna samt frigolitbakgrunder om de rymmer i terrariet?  


Dom äter inte upp det utan äter sig bara fram genom materialet. Som Moova skrev görs hålen för att komma fram, inte i fodersyfte :)


1159
625
Temla:
Skönt att höra! Tack för svaren!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild