Setup till P. imperator

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

334
289
LobsterPie:
Hej på er! Jag har 1.1 P. Imperator här hemma som just nu går i varsit terrarie men de ska få flytta ihop förr eller senare är min tanke. Jag undrar lite vad ni har för setups till era Kejsare. Jag har en Heterometrus sp, så jag lär köra någon liknande inredning med Gullrankor, lite rötter och en massa gömställen. Funderar på att skaffa ett mindre akvarie då jag skulle vilja ha öppning i toppen, men kommer det funka med ventilation/luftflöde då? Någon som har andra förslag på hur man kan ha det? Alla förslag är välkomna! 

MVH Oskar

375
251
Doxster:
Varför ska du flytta ihop dom om du redan har två terrarien?

334
289
LobsterPie:
Doxster skrev:
Varför ska du flytta ihop dom om du redan har två terrarien?



Tja det är iof en bra fråga. Känner mest att jag vill ha något större till dem så att jag kan få göra det snyggare med lite växter och så. 

1275
1724
Falk:
Akvarium passar bra att ha akvatiska djur i, men inte att husera reptiler eller leddjur i  :-) 
Regnskogsmiljö med ett tjockt lager torv så får skorpionerna det bra. 

375
251
Doxster:
LobsterPie skrev:



Tja det är iof en bra fråga. Känner mest att jag vill ha något större till dem så att jag kan få göra det snyggare med lite växter och så. 


Ingenting mer än ditt utrymme som hindrar dom att ha var sitt rymligt terrarie :) Du kan ju göra dom hur fina du vill och ändå låta dom bo var för sig. Det skulle inte gynna djuren att bli sambo, det lovar jag dig.

334
289
LobsterPie:
Doxster skrev:


Ingenting mer än ditt utrymme som hindrar dom att ha var sitt rymligt terrarie :) Du kan ju göra dom hur fina du vill och ändå låta dom bo var för sig. Det skulle inte gynna djuren att bli sambo, det lovar jag dig.



Hmmm. Ja då kanske jag bara skaffar två större terrarier och har dem i. Vet ju dock att P. Imperator ska gå att hålla tillsammans utan några problem så det var väl lite min tanke. Tänkte ju självklart ha en massa gömställen och så åt dem. 

375
251
Doxster:
LobsterPie skrev:



Hmmm. Ja då kanske jag bara skaffar två större terrarier och har dem i. Vet ju dock att P. Imperator ska gå att hålla tillsammans utan några problem så det var väl lite min tanke. Tänkte ju självklart ha en massa gömställen och så åt dem. 


Skorpioner är ju inte riktigt min huvudgren, men som jag har förstått det är det vanligt att dom slåss vid grupphållning. Det är det som är oroande enligt mig.

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Jag hade en 1.1 heterometrus sp tillsammans dem slogs aldrig, dock dog ena senare antagligen så åt den andra skorpionen upp all mat jag slängde in tilll dem. Så det borde gå med det så längeman vet att båda har fått mat.

334
289
LobsterPie:
Doxster skrev:


Skorpioner är ju inte riktigt min huvudgren, men som jag har förstått det är det vanligt att dom slåss vid grupphållning. Det är det som är oroande enligt mig.



Just P. Imperator är lite småkända för att just kunna hållas i grupp, har hört det från många som är väldigt kunniga inom ämnet. Bara man ser till att det finns ordentligt med gömställen och att båda äter ordentligt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild