Glidflygande dubior?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hej.

Jag har inte så stor erfarenhet av terrariedjur då jag bara har Blaptica dubia och Correlophus ciliatus och jag har haft Hierodula grandis. Men jag har två frågor angåede mina Kackerlackor: Jag har läst att det är mycket ovanligt att det händer att dubia-hanar glidflyger men under den senaste dagen så har detta hänt 3 gånger och det har även hänt en gång tidigare (för ca 3 månader sedan) så jag undrar om det är något konstigt med just mina dubior? Den andra frågan lyder så här: Är det någon annan här på terrariedjur.se som har sett att att dubior glidflyger?

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning Emanuel.

1159
625
Temla:
Jadå, det stämmer. Har hänt mig 2 gånger. Usch.. obehagligt.

1275
1724
Falk:

Hanarna kan "flyga" om dom får tillräckligt hög kroppstemperatur.

Dock så flyger dom väldigt dåligt så dom är lätta att fånga samt att det brukar höras lång väg när dom flaxar =)

Under mina år så har jag varit med om det 2ggr så det är väl inte så där supervanligt att det händer.


412
419
Hadara:

Blev skiträdd en gång när en hane hade rymt och sen en kväll så skulle jag gå och lägga mig och jag hörde något högt som fan som kom flygande rätt mot mig upp ifrån väggen. Landade på min kudde. 

De lät verkligen jättehögt. Den flög ändå en bit 


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Men dom flyger i alla fall inte aktivt som fåglar gör utan snarare gligfyger dom som flygpungekorrar eller har jag missuppfattat allt dvs att jag inte har fattat att den flyger aktivt?

1275
1724
Falk:

EmanuelKarl skrev:
Men dom flyger i alla fall inte aktivt som fåglar gör utan snarare gligfyger dom som flygpungekorrar eller har jag missuppfattat allt dvs att jag inte har fattat att den flyger aktivt?


Precis, dom flaxar utav helvete en korts tund och sedan i princip krashar på något random ställe.

Dom är riktigt dåliga flygare =)


293
354
Dynamitella:
Falk skrev:


Precis, dom flaxar utav helvete en korts tund och sedan i princip krashar på något random ställe.

 

Dom är riktigt dåliga flygare =)



 

Lyckades få en rakt i ansiktet en natt framför datorn. De hade kommit bakom ventilationen. Kan säga att det gick till exakt sådär. Lyckades flaxa i ca 10 sekunder, och siktet var obefintligt då den placerade sig rakt på mitt ansikte.


4
2
Zumma:
Temla skrev:
Jadå, det stämmer. Har hänt mig 2 gånger. Usch.. obehagligt.

 coolt


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Dynamitella skrev:


 

Lyckades få en rakt i ansiktet en natt framför datorn. De hade kommit bakom ventilationen. Kan säga att det gick till exakt sådär. Lyckades flaxa i ca 10 sekunder, och siktet var obefintligt då den placerade sig rakt på mitt ansikte.



Jag gillar mina dubior men jag tror inte att du gör det, åtminstone efter att den krasharde i ditt ansikte =P

375
251
Doxster:
Dynamitella skrev:


 

Lyckades få en rakt i ansiktet en natt framför datorn. De hade kommit bakom ventilationen. Kan säga att det gick till exakt sådär. Lyckades flaxa i ca 10 sekunder, och siktet var obefintligt då den placerade sig rakt på mitt ansikte.



Hahaha! Vilken härlig surprise! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild