Pinnar och bönsyrsor - storlek?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
2
Digge:

Hej!

Har nyligen börjat med insekter, och jag undrar om terrariets storlek inverkar på hur stora de blir, samt om det påverkar hur fort de växer? Idag använder jag mest plastterrarium samt något mindre akvarium till min största bönsyrsa.

Mvh,

Fredrik


309
239
Gogs:

Nope... det ska inte påverka... det är bara en myt att om man håller ett djur i en mindre bur/terrarie/akvarie så blir de mindre... 


356
177
krypet:

De kan nog bli små om de får snålt med mat, men terrarieastorlek tror jag inte påverkar.


Däremot är det viktigt med tillräckligt stora terrarier så att de kan hänga och torka efter en hudömsning. I ett litet terrarium är det risk att de misslyckas med det. Minst dubla pinnens längd som höjd i terrariet, heslt tre ggr pinnens längd (som vuxen) rekommenderas för att minska risken att de misslyckas med ömsningen.

Mina Phobaeticus magnus blir uppemot 35 cm inkl. framben när de är vuxna... de bor i ett gammalt glasskåp med en höljd på över en meter...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild