Taggmöss?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

64
11
Tasmanen:
Någon här som föder upp Taggmöss? Mvh 

412
419
Hadara:
Har gjort. några funderingar? 

64
11
Tasmanen:
Nej men jag söker två honor :)

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Vilken art är det du söker? Det finns flera arter taggmöss.

64
11
Tasmanen:
Det har nog inte någon större betydelse, de ska bara vara till sällskap. 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Tasmanen skrev:
Det har nog inte någon större betydelse, de ska bara vara till sällskap. 


Det har väldigt stor betydelse, oavsett om de skall vara till sällskap eller något annat.


64
11
Tasmanen:
McPede skrev:


 

Det har väldigt stor betydelse, oavsett om de skall vara till sällskap eller något annat.



Taggmöss verkar vara oerhört svårt att få tag på i Sverige nu så frågan är om man ens har möjlighet att välja... Eftersom jag inte hittat någon info alls om skillnader mellan olika underarter av Taggmöss antog jag att det inte var någon markant skillnad (förutom storlek)  men upplys mig gärna om du har erfarenhet av skillnaderna. 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

De "vanligaste" i hobbyn är Acomys cahirinus men även Acomys dimidiatus finns (har odlat den sista själv). A. dimidiatus är den enda av taggmössen som kan förekomma i svart hårfärg.


Medlem i DHF
263
355
McPede:
www.hiiret.fi/eng/species/?pg=2

64
11
Tasmanen:


Tack för länkarna! Jo jag är medveten om dessa två arter och deras utseende men just utseendet spelar ingen roll för mig. Den största skillnaden verkar vara just storlek, färg och att de svarta är lite mer aktiva så jag är osäker på vad du menar med att "det har väldigt stor betydelse". Det är den senaste underarten som verkar gå att få tag på just nu men Zooariet som föder upp dem ligger ganska långt från mig. Funderar även på Nataler men hittar ingen här nära Uppsala som föder upp dem heller.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild