Djungelrutpyton ändrar färg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
38
skialp:
Min Djungelrutpyton hona har tidigare börjat få mer svart i det gula. Men idag upptäckte jag att det gula på ett antal ställen blivit kritvitt. Är det "normalt"?  Att de blir mörkare med åren har jag läst/sett. Men inget om att de blir vita.

Här är bästa bild jag kunde ta. Man kan se lite precis bakom huvudet och i kröken.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Alla rutpytons ändrar färg när dom växer så inget att vara orolig för :) 

Om du läser på mycket om djungelrutpytons så finns det flera olika linjer och lokaliteter, bla en som är vit/svart istället för den nu så klassiska gul/svarta. Djungelrutpytons i naturen ser inte ut som våra gör i terrarium utan är oftast betydligt blekare i färgerna. 


61
38
skialp:
Tack! Har läst mycket men faktiskt inte något om vitt. Var lite orolig för att det var något "dåligt" då det dök upp efter hon flyttade in i nya terrariet med nytt ljus och ny värme.

69
39
NiklasTyreso:
Ormar ändrar ofta färgnyanser med åldern.
Odlade varianter har ofta avlats för att få klarare färger.

Hon är riktigt fin, en vacker hona!

93
72
RainbowVess:
Ser nästan ut att ha lite Diamant i sig med highlights i sån form :D Riktigt fin!



Ser ni vad jag menar? :P

61
38
skialp:
RainbowVess, när du säger det så kom jag på att det är så. Det är en sibling av DJJ x Cheynei. 

93
72
RainbowVess:
Lold, well explains alot :D

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

skialp skrev:
RainbowVess, när du säger det så kom jag på att det är så. Det är en sibling av DJJ x Cheynei. 


Då är det svårare att säga hur den kommer se ut då det är 4 olika underarter i din orm :) Mitt första svar var mer skrivet om det var en ren cheynei.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild