Min bebis!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Alicejennifer:
Min nästan nyss hemkomna bebis (en vecka) har den bott hos mig roscea, spindel ! Ja dålig på att stava men hoppas ni förstår vad jag har för liten åttabenig bebis iaf! Varit väldigt stillsam över ett dygn? Man brukar iaf få någon reaktion av spindeln men dåligt med de nu! Jag googlar och gör de mesta för att få veta att jag inte behöver vara orolig? Någon som vet mycket? Skriv, tack för info och tips i förhand! :-)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Vad är din fråga? :) Jag förstod inte riktigt vad som var frågan i din tråd.

6
1
Alicejennifer:
Jonas_ skrev:
Vad är din fråga? :) Jag förstod inte riktigt vad som var frågan i din tråd.

Ja vad som händer när fluffy=), som den kallas bara mer är still utan reaktion nästan? Om de är normalt eller om man ska vara orolig ? Bruka ändå kika läget runt om oså men nu har den varit stillsam sen igår tidigt och näst intill ingen reaktion, en väldigt liten slowmotion rörelse fram ett steg eller två bara! 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Faktiskt inte säker om jag förstår frågan nu heller men om du menar att din spindel sitter still mer än den rör sig så har du en normal spindel :) Inga aktiva djur direkt utan kan ligga i veckor på samma ställe utan att röra sig eller äta. 

Hur länge har du haft spindeln? 


1275
1724
Falk:

Av din bild att dömma så har du inte googlat tillräckligt.

Släng substratet i soptunnan och tillsätt ett mer grävvänligt substrat.

Hade spindeln ständigt vandrat omkring så hade det varit läge att oroa sej men så länge den är stilla (för det mesta) så är det ett plus.

En spindel som rör sej mycket i det vilda lever inte länge då dom är så pass sköra.

Dom är som mest aktiva på natten och det är oftast då man kan se dom strosa omkring men en tråd efter sej.


6
1
Alicejennifer:
Jag vet att den inte springer runt , runt!! Den har grävt, gjort nät, ätit m.m .... jag är inte helt bakom flötet!! Mer att när jag bytt vatten så har han kunnat röra sig normalt och så men nu när jag gjort de så har den bara legat på en och samma plats utan reaktion och de hela skrämde mig lite eftersom han alltid tagit några steg när man varit den nära, men inte nu så jag tänkte jag testa och fråga om de är normalt att den är så eller om jag behöver vara orolig!! Bäättre att fråga än att vara ovetande.. och jo jag har googlat massor men oxå sett hur min här hemma är .. 

6
1
Alicejennifer:
Jonas_ skrev:
Faktiskt inte säker om jag förstår frågan nu heller men om du menar att din spindel sitter still mer än den rör sig så har du en normal spindel :) Inga aktiva djur direkt utan kan ligga i veckor på samma ställe utan att röra sig eller äta. 

Hur länge har du haft spindeln? 


 Haft den lite ner än en vecka bara, vet att den kan vara stillsam , har sett de och mest aktiv på natt, men när jag bytt vatten oså har jag ändå fått tecken och han rör sig dit han känner dig trygg , men nu hhar han inte rört sig något och ingen reaktion vid vatten byte tex så då vart jag som orolig :) 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Alicejennifer skrev:

 Haft den lite ner än en vecka bara, vet att den kan vara stillsam , har sett de och mest aktiv på natt, men när jag bytt vatten oså har jag ändå fått tecken och han rör sig dit han känner dig trygg , men nu hhar han inte rört sig något och ingen reaktion vid vatten byte tex så då vart jag som orolig :) 


När jag byter burk till mina spindlar, eller ormar för den delen :) Så låter jag djuren vara helt ifred minst några veckor utan att störa dom. Visst kan man behöva byta vatten nångång men inte mer än så, det är viktigt att dom i lugn och ro får acklimatisera (stavning?) sig i sitt nya hem. Så gör jag iaf och det har funkat bra för oss. 

Din spindel kanske ska ömsa? Eller så är den stressad och ligger och trycker utan att röra sig? Svårt att säga när man inte sett djuret men tror inte du behöver vara orolig dock. Låter man dom vara ifred mycket så fungerar dom allra bäst iaf :) 


6
1
Alicejennifer:
Jonas_ skrev:


 

När jag byter burk till mina spindlar, eller ormar för den delen :) Så låter jag djuren vara helt ifred minst några veckor utan att störa dom. Visst kan man behöva byta vatten nångång men inte mer än så, det är viktigt att dom i lugn och ro får acklimatisera (stavning?) sig i sitt nya hem. Så gör jag iaf och det har funkat bra för oss. 

Din spindel kanske ska ömsa? Eller så är den stressad och ligger och trycker utan att röra sig? Svårt att säga när man inte sett djuret men tror inte du behöver vara orolig dock. Låter man dom vara ifred mycket så fungerar dom allra bäst iaf :) 


De finns så mycket olika information om hur ofta och vad man ska göra, så de är som svårt att veta exakt och klart den ska få ha de bäst! Så då måste man fråga om man är osäker :-) ja svårt att veta jag har inte rört den osv ständigt utan mer kolla till utanför lite då och då, men ömsa? Kan man se de på något sätt när den är på väg att göra de ? :-) sen är jag nyfiken hur man vet om de är en han eller  hon? Kanske inte är de lättaste att se, eller jag vet inte. Tack för alla dina svar, tips! :-)

1275
1724
Falk:

Att stå blixt stilla är en försvarsmetod.

Men som sagt, byt substrat =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild