Skorpion på rymmen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Hej!

Jag höll på att ta lite roliga bilder på min skorpion när den klättrade på huvudet, men så tappade den fästet och åkte ned på golvet bland alla flyttkartonger och nu kan jag inte hitta den..

Det är en Skorpius imperator, hur skall jag göra för att hitta den, finns det fällor?


196
268
NickeJ89:
McPede skrev:
Hej!

Jag höll på att ta lite roliga bilder på min skorpion när den klättrade på huvudet, men så tappade den fästet och åkte ned på golvet bland alla flyttkartonger och nu kan jag inte hitta den..

Det är en Skorpius imperator, hur skall jag göra för att hitta den, finns det fällor?



Hej.

Inte för att det spelar så stor roll men Skorpius imperator har jag aldrig hört talas om... Är det Pandinus imperator du tänker på?

För att återgå till ämnet, UV-lampor funkar ganska bra vid skorpionjakt! Jag har en med 365nm. - www.teknikproffset.se/Sport-Fritid/Ficklampor--Pannlampor/Ficklampor/High-Power-3W-UV-lampa-365nm.htm

Annars är det bara att stänga alla dörrar till det rummet och börja titta i lådorna en efter en...

Medlem i SHF
192
361
Thinning:
NickeJ89 skrev:


Hej.

Inte för att det spelar så stor roll men Skorpius imperator har jag aldrig hört talas om... Är det Pandinus imperator du tänker på?

För att återgå till ämnet, UV-lampor funkar ganska bra vid skorpionjakt! Jag har en med 365nm. - www.teknikproffset.se/Sport-Fritid/Ficklampor--Pannlampor/Ficklampor/High-Power-3W-UV-lampa-365nm.htm

Annars är det bara att stänga alla dörrar till det rummet och börja titta i lådorna en efter en...

Släcktet Pandinus har precis ändrats och det nya vetenskapliga namnet på arten är Skorpius imperator, mer info om detta hittar du här: www.science160401.org

Ha en bra dag och vi får hoppas att trådskaparen hittar sin rymling.

Mvh. Björn

9
11
Chelicerae:
April april? :)

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Den var för lätt 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Klart att det är 1:a april :)

De som känner mig vet att allt jag skrev är raka motsatsen av vem jag är, jag är extremt noggrann med vetenskapliga namn, och jag gör inga tokfotograferingar, dessutom skulle jag inte skriva ut på ett forum om jag vore så klantig att jag slarvar bort en skorpion :)

Glad 1:a april :)


9
11
Chelicerae:
McPede skrev:
Klart att det är 1:a april :)

De som känner mig vet att allt jag skrev är raka motsatsen av vem jag är, jag är extremt noggrann med vetenskapliga namn, och jag gör inga tokfotograferingar, dessutom skulle jag inte skriva ut på ett forum om jag vore så klantig att jag slarvar bort en skorpion :)

Glad 1:a april :)



Även om jag inte känner dig verkade allt orimligt, särskilt en dag som denna :)

196
268
NickeJ89:
McPede skrev:
Klart att det är 1:a april :)

De som känner mig vet att allt jag skrev är raka motsatsen av vem jag är, jag är extremt noggrann med vetenskapliga namn, och jag gör inga tokfotograferingar, dessutom skulle jag inte skriva ut på ett forum om jag vore så klantig att jag slarvar bort en skorpion :)

Glad 1:a april :)



Hahaha, jag tyckte det hela lät lite konstigt. Tänkte först inte svara på det. Men den bjuder jag på :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild