Tips för badkar + grotta till sköldpaddor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
nealinne:
Hejsan!
Första gången jag har sköldpaddor och när de är små är det lätt att komma på idéer men nu har min äldre börjat bli så stor att jag behöver nya saker att bada henne i och något annat som hon kan använda som grotta än hon gjort tidigare. Hon är en rysk stäppsköldpadda. Något förslag ni som kanske är mycket mer erfarna än jag? :)

Med vänlig hälsning, 
nealinne. Första gången sköldpadd-ägare

89
12
amanda03:
nealinne skrev:
Hejsan!
Första gången jag har sköldpaddor och när de är små är det lätt att komma på idéer men nu har min äldre börjat bli så stor att jag behöver nya saker att bada henne i och något annat som hon kan använda som grotta än hon gjort tidigare. Hon är en rysk stäppsköldpadda. Något förslag ni som kanske är mycket mer erfarna än jag? :)

Med vänlig hälsning, 
nealinne. Första gången sköldpadd-ägare


Har aldrig testat dessa men om du vill beställa så:
Grotta: herperschoise.nordicshops.com/product.html/keramiska-grottor-utan-vattendel?category_id=29
Vattenskål/bad: herperschoise.nordicshops.com/product.html/vattenskal-horn-3?category_id=51
Vattenskål/Bad: herperschoise.nordicshops.com/product.html/vattendel/vattenskal-xxl-2?category_id=51

Finns fler kolla runt lite så hittar du säkert något:)

2966
1645
Hoggaforfan:
Bygg eget? En skål (miniatyrvulkantypen) av frigolit täkt med cement borde fungera.

89
12
amanda03:
Glömde att jag själv fått tips att bygga i trolldeg (hitta recept på google) Det är det billigaste och du får det som du vill ha det. Måla och pensla sen med fix:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild