Afrikansk hussnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
27
knutsson87:
Boedon fuliginosus   tror jag den heter   på latin men frågan är då att han vägrar äta nu och  har gått 10v pigg och ömsar och fungerar som han ska förutom med maten någon som har en aning om vad det kan vara eller har tips på hur man ska få han äta...hittar som sakt inte så mycket info om den...vist han hade mat uppehåll föra vintern men de vara bara i 5 veckor 

1662
779
fluffis:
Jag har inte stenkoll på den här arten men rent generellt för snokar så skulle jag inte oroa mig om ormen har bra hull och verkar frisk.

51
27
knutsson87:
fluffis skrev:
Jag har inte stenkoll på den här arten men rent generellt för snokar så skulle jag inte oroa mig om ormen har bra hull och verkar frisk.

Okey ja då avaktar vi och ser  några veckor till :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

knutsson87 skrev:
Boedon fuliginosus   tror jag den heter   på latin men frågan är då att han vägrar äta nu och  har gått 10v pigg och ömsar och fungerar som han ska förutom med maten någon som har en aning om vad det kan vara eller har tips på hur man ska få han äta...hittar som sakt inte så mycket info om den...vist han hade mat uppehåll föra vintern men de vara bara i 5 veckor 


Det heter vetenskapliga namn och inte latinska namn ;) 

Hur gammal är ormen ifråga? Det är antagligen ingen fara då dom kan gå många månader utan föda, om vi pratar en vuxen orm med normalt hull iaf :) 


51
27
knutsson87:
Jonas_ skrev:


 

Det heter vetenskapliga namn och inte latinska namn ;) 

Hur gammal är ormen ifråga? Det är antagligen ingen fara då dom kan gå många månader utan föda, om vi pratar en vuxen orm med normalt hull iaf :) 


Haha tack för rättningen :)  den e ca 3-4 år gammal  ja den är varken fet eller för small :) tycker bara det är tråkigt att han inte vill äta 

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

knutsson87 skrev:

Haha tack för rättningen :)  den e ca 3-4 år gammal  ja den är varken fet eller för small :) tycker bara det är tråkigt att han inte vill äta 


Haha var bara tvungen :) Ja det är tråkigt när ormarna inte vill äta men det är rätt normalt för många arter att dom har längre matuppehåll någon gång under året så inget att oroa sig för :) Testa inte att mata för ofta bara utan vänta någon vecka till får bli mitt slutråd .

 


51
27
knutsson87:
[quote=Jonas_]

 

Haha var bara tvungen :) Ja det är tråkigt när ormarna inte vill äta men det är rätt normalt för många arter att dom har längre matuppehåll någon gång under året så inget att oroa sig för :) Testa inte att mata för ofta bara utan vänta någon vecka till får bli mitt slutråd                




JA jo jag förstod det :) ne då har provat  varannan  vecka typ men tänkte vänta o se  


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
knutsson87 skrev:
[quote=Jonas_]

 

Haha var bara tvungen :) Ja det är tråkigt när ormarna inte vill äta men det är rätt normalt för många arter att dom har längre matuppehåll någon gång under året så inget att oroa sig för :) Testa inte att mata för ofta bara utan vänta någon vecka till får bli mitt slutråd                




JA jo jag förstod det :) ne då har provat  varannan  vecka typ men tänkte vänta o se  



Det låter bra knutsson :) Hoppas det löser sig när våren kommit lite mer. 


51
27
knutsson87:
Jonas_ skrev:


Det låter bra knutsson :) Hoppas det löser sig när våren kommit lite mer. 


Yes men får tacka så länge  hoppas på det jag med :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild