Trimeresurus albolabris

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
eerpett:
Hej!
Är ny här på sidan, höll på med ormar för ungefär 12år sedan men nu börjar det klia rejält i fingrarna igen.
Det lutar åt palmhuggormar så jag tänkte kolla om ett exo terro 90*45*90 är dugligt?
Tänkte plantera växter och göra det riktigt fint innan någon/några får flytta in. 
Går i funderingar på att köpa ett 150x60x100 helglas, vet dock inte riktigt vilket jag borde ta. 
Tar gärna emot alla möjliga sorters tips o tricks. 

Tack på förhand, Eric

97
177
sammemoya:

Jag kan missförstå, och menar inte att göra något påhopp, men det är väl endå inte lämpligt att direkt börja med giftorm efter 12 års uppehåll?

Men måtten passar nog, beror ju på storleken av djuret. Samt kan man inte ha ett för stort terrarium då jungeln dem bor i har ett par kvadratmeter :) 

Det är bara folk som inreder fel om djuren blir stressade i större terrarium, till en viss nivå


196
268
NickeJ89:
eerpett skrev:
Hej!
Är ny här på sidan, höll på med ormar för ungefär 12år sedan men nu börjar det klia rejält i fingrarna igen.
Det lutar åt palmhuggormar så jag tänkte kolla om ett exo terro 90*45*90 är dugligt?
Tänkte plantera växter och göra det riktigt fint innan någon/några får flytta in. 
Går i funderingar på att köpa ett 150x60x100 helglas, vet dock inte riktigt vilket jag borde ta. 
Tar gärna emot alla möjliga sorters tips o tricks. 

Tack på förhand, Eric



Trädlevande ormar:
76-100 cm
Minsta tillåtna yta: 0,25 m²
Minsta yta per orm vid grupphållning: 0,12 m²
Minsta höjd: 0,5 m

Ett 90x45x90 är iaf godkänt, men som sammemoya skriver så kan man inte ha för stort...

2
0
eerpett:
Ingen fara :) 
Jag har haft giftormar tidigare och vart i kontakt med dom under mitt uppehåll så jag ger mig inte in på något utan kunskap och stor försiktighet. 
Vill bara försäkra mig om att det är bra mått, ett större terrarium kan ju vara svårare att hålla hög luftfuktighet osv. 
Gissar på att det finns några stycken här på forumet som håller palmisar. 


741
681
Binks:
Såklart man inte kan ha för stort och man har mer plats för rejält med grenar och sånt, men jag tycker lagomt är... lagomt.
Just T. albolabris verkar inte helt vanliga längre så hoppas du hittar något fint par.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild