Klockgroda + vad?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Thevoid86:
Jag har 3st klockgrodor i ett 180l akvaterrarium tillsammans med lite fisk, räkor och snäckor.

Tänkt lägga till 2-3 grodor, men kan även tänka mej något annat djur, vad för djur skulle mer passa att bo där? Vattnet är för varmt för salamander så det är inget alternativ, pendlar mellan 26 till 28-29 grader.

1
2
Superfly:
Hade hållt mig till grodorna då reptiler och amfibier i regel bör hållas i artterrarium :) De trivs i mellanstora grupper, så ett par till är nog bra. Gällande fiskdelen kunde väl någon snäcka, räka eller ett par kuhliiålar sitta fint.

2
1
Thevoid86:
Superfly skrev:
Hade hållt mig till grodorna då reptiler och amfibier i regel bör hållas i artterrarium :) De trivs i mellanstora grupper, så ett par till är nog bra. Gällande fiskdelen kunde väl någon snäcka, räka eller ett par kuhliiålar sitta fint.


Ok, ska fixa några till grodor då.

Har redan 6 amanoräkor, 3 zebrasnäckor och 2 miltärhjälmssnäckor, 10 mollys och 3 ancistrus så fiskdelen känns rätt full :)



376
359
a6lex:
Thevoid86 skrev:


Ok, ska fixa några till grodor då.

Har redan 6 amanoräkor, 3 zebrasnäckor och 2 miltärhjälmssnäckor, 10 mollys och 3 ancistrus så fiskdelen känns rätt full :)



Mina första terrariedjur va Bombina orientalis och Cynops orientalis :) De är inte så revirkrävande så fungerade jättebra ihop. Höll temperaturen runt 21° och de trivdes utmärkt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild