Grammostola rosea, mata hur mycket?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
7
Malcolm:
Tjena 

på mässan köpte jag en grammostola rosea på ca 3 cm och jag undrar hur mycket jag ska mata den med per gång? 

Ska jag jag ge den tills den inte är intresserad länge?

Jag har också läst att desto mer man matar den desto snabbare växer den, är det sant?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Malcolm skrev:
Tjena 

på mässan köpte jag en grammostola rosea på ca 3 cm och jag undrar hur mycket jag ska mata den med per gång? 

Ska jag jag ge den tills den inte är intresserad länge?

Jag har också läst att desto mer man matar den desto snabbare växer den, är det sant?


En insekt lika stor som bakkroppen i veckan räcker.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Sambons rosea äter ett par kackerlackor om året :) 

Så är det med dom flesta djur som växer, ju mer mat desto mer växer dom. Men självklart kan man mata alldeles för mycket! Bättre att mata spindeln 1 till 3 gånger i månaden, räcker gott. 


52
7
Malcolm:
Så om man matar den 1 mjölmask per dag skulle det vara alldeles för mycket eller skulle det gå? 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Malcolm skrev:
Så om man matar den 1 mjölmask per dag skulle det vara alldeles för mycket eller skulle det gå? 


Den skulle bli fet. Men jag tror inte du kan övermata en spindel, är de inte hungriga så ignorerar de maten. En mjölmask i veckan räker, om den äter mer så kan du ge den mer.

52
7
Malcolm:
Ok tack för svar


mvh malcolm


1275
1724
Falk:
Mjölmask är rätt usel mat till en fågelspindel. 
Syrsor, kackerlackor eller gräshoppor är betydligt bättre. 

1275
1724
Falk:
Angående övermatning så kan det bli problem ifall abdomen blir onaturligt stor. 
Den blir känsligare för fall samt att ömsproblem kan i vissa fall uppstå.
Det ska finnas en symmetri i en spindel kropp så ibland får man låta bli att mata i någon månad. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild