parning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
0
Sandisen:

hej ! :)

Mina skäggagamer håller på att para sig denna veckan och jag har sett att hanen biter tag i honans nackskin och lägger sig över henne men det tar bara typ 5-10 sek innan honan springer iväg och hanen går där ifrån.

Min fråga är om hon har hunnit blivit gravid eller det måste pågå en längre stund?

 

jätte snällt om någon kan svara :)

 


151
77
Firemon:

Låter som om hon inte e riktigt redo,,, Håller han upp hennes svans?? svårt å förklara men googla på det å titta på bilder,, Mina håller på längre men vet ej hur länge brukar låta dom vara ifred med sin privata stund..


48
0
Sandisen:

Okej ja  det tar ju ett tag tills honan ger med sig de har bara varit tillsammans nu i 3 dagar så jag får helt enkelt vänta och se.

Hmm håller upp henes svans ? Jag försökte googla på det men jag hittade inget.Jag förstår inte riktigt vad du menar :P 

Men skäggagamer ska vara ganska lätt att föda upp i fångenskap så kag tror att jag bara behöver vänta tills rätt tillfälle. 

Jag har två honor tillsammans med hanen så det blir större chans att få lyckad parning . Men än så länge så går det bra att ha alla tre tillsammans 


151
77
Firemon:

Här hittade jag en video som visar lite

 


48
0
Sandisen:

Okej jaha tack

Så det gjorde först gjorde dom men  inte så " upp " med svansarna som de gjorde på videon. Han bara la sig över henne och bet hwnne i nackskinet men hon lyfte eller flyttade inte svansen så det blev nog ingen och mina gjorde det bara i 5 sek 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild