"Ormen gör det fullständigt groteska"

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

590
365
SweBoa:
Att han sa fel i livesändning är väll inga konstigheter, han är väll människa som Oss andra. Och deras fobi eller rädsla, rent jävla skådespeleri. Hade man vart så rädd, då går man väll ut från studion 

27
14
hatadflicka:
Jonas såg inte skillnaden på en kopparorm och en kobra...

590
365
SweBoa:
hatadflicka skrev:
Jonas såg inte skillnaden på en kopparorm och en kobra...

Va skulle du kunna vissa det, skulle vara kul att se

27
14
hatadflicka:
SweBoa skrev:

Va skulle du kunna vissa det, skulle vara kul att se


Sanningen är den att en väktare hörde av sig till min kille ang en konstig orm och han skickade bild på den över 1 meter långa gula ormen. Vi kom fram till att det var en Kobra som kommit till området av misstag med ett tåg.
Men väktaren hörde av sig till Jonas ändå och han sa att det var en vanlig kopparorm och då tänkte väktaren att det inte var någon fara så han flyttade den kalla ormen till solen med hjälp av två pinnar. Tur att ormen var för kall för att orka bita eller överhuvudtaget bry sig.

590
365
SweBoa:
hatadflicka skrev:


Sanningen är den att en väktare hörde av sig till min kille ang en konstig orm och han skickade bild på den över 1 meter långa gula ormen. Vi kom fram till att det var en Kobra som kommit till området av misstag med ett tåg.
Men väktaren hörde av sig till Jonas ändå och han sa att det var en vanlig kopparorm och då tänkte väktaren att det inte var någon fara så han flyttade den kalla ormen till solen med hjälp av två pinnar. Tur att ormen var för kall för att orka bita eller överhuvudtaget bry sig.


man får tro på det om man vill, jag tror inte på det i allafall. 

27
14
hatadflicka:
SweBoa skrev:


man får tro på det om man vill, jag tror inte på det i allafall. 


Du gör som du vill men jag kan fixa bevis, men måste få tag i väktaren och hoppas att han har kvar alla meddelanden från då.

8
4
Donnovan:
konstig av han jonas som skall kunna mycket iaf enligt egen utsaga, att det inte var en majsorm är väl rätt tydligt.

590
365
SweBoa:
Han vet nog till 100% att han sa fel, den här hobbyn ska inte gå ut på, att kasta skit på andra. Där i mot så ska vi ta lärdom av andras misstag, så vi kan växa i vår kunskap, och inte gör samma misstag. Men va fan, alla har väll nån gång råkat säga fel saker. Nu råkade vara Jonas och i direct sändning, och, i och med att han är en stor profil inom vårt område, så blir små ting stora. 

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Det värsta är ju inte faktafel eller felsägningar i klippet, utan mer djurhanteringen. Han kastar runt med boan lite hur som helst utan någon respekt för varken den eller programledarna.

43
16
ormarna:
Jonas_ skrev:


 

Ja absolut :) Man kan ju verkligen undra varför nästan bara Jonas W får mediatid när det ska pratas orm, jag menar det vimlar ju av människor som skulle göra ett bättre jobb om man ser till att utbilda människor, Jonas har gjort en hel del bra i sitt yrkesliv det måste jag säga, men på sista åren tycker jag bara att han gör bort sig + våran hobby varenda gång han framträder :/ 

Jag tyckte slutbetyget av klippet blir katastrof :) Var ju ingen fakta som stämde sen tycker jag personligen har gör fel när han propsar på den rädda programledaren ormen, men det är ju klart, tittarsiffrorna blir ju höga och nog det som är det viktiga i dom här sammanhangen och inte så mycket att visa en rättvis bild av ormar :) Min åsikt bara :) 

Jag som endast håller pytonormar hemma och gjort en hel del år nu blir förtvivlad när jag hör "Det finns inga pytonormar i Australien samt alla pytonormar är större än boor" -Ja dom grejerna stämmer ju jättebra överens med verkligheten :)  

 



Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild