Hjälp! Kvalster?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
2
BlueCushion:
Koppierar och lägger upp mitt inlägg på Kungspyton sverige's Facebook sida då alla kanske inte har fb!

(obs: edit till texten- jag slängde ur det största krypet innan jag han kolla upp det. "dumma mig"   och dom andra jag ser i skålen är för små för att synas på bild men syns för blotta ögat och rör på sig. Inget synligt på Ormen! >kungspyton< ) 

Hjälp.
Upptäckte något litet svart i vattenskålen till min kp vilket visade sig vara ett sandkornsstort kryp. (även några mycket små svarta prickar i skålen. Kan detta vara vattenkvalster eller vad det hette? vet att det var ett upplägg för någon dag sedan som diskuterade det men jag hittar det inte. sen så såg jag två små visa kryp som hade vingar och flög om kring inne i terrariumet men dom försvann rätt fort så jag kunde inte se om dom föravann ut eller stanna kvar. allt detta upptäcktes förat idag nu när jag kom hem. vad ska man göra? tack för tipps! :-)

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Finns en mycket bra artikel om ormkvalster här på terrariedjur.se

www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=42

Läs igenom det :) Nyttigt även för den som inte har kvalster tycker jag.

Ormkvalster kan inte flyga så dom som flyger är antagligen någon typ av fluga eller liknande, helt ofarligt för ormarna. 


1275
1724
Falk:
Säker på att det inte är vanliga fuktkvalster?

11
2
BlueCushion:
Falk skrev:
Säker på att det inte är vanliga fuktkvalster?


Jag har ingen animg då jag kan mycket lite och bara hadt min första orm sedan december.

11
2
BlueCushion:
Jonas_ skrev:
Finns en mycket bra artikel om ormkvalster här på terrariedjur.se

www.terrariedjur.se/?page=articles&sub=art&aid=42

Läs igenom det :) Nyttigt även för den som inte har kvalster tycker jag.

Ormkvalster kan inte flyga så dom som flyger är antagligen någon typ av fluga eller liknande, helt ofarligt för ormarna. 



tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild