Phyllocrania Paradoxa parning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

197
111
Wirre:
I morse när jag kollade in burken såg jag gammalt öms (säger man så, öms?) Det var första gången jag varit med om en ömsning och gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte henne. Jag hade aldrig gissat att hon skulle bli så stor. Herregud! Det där måste vara världens skönaste känsla :)

Nu kan jag se ett par vingar på ryggen och om jag förstår rätt så innebär det att hon är färdigutvecklad. 
Vad jag läst så är hon redo för parning om 3 veckor och när hanen introduceras ska hon vara välmatad. 
Kan någon med lite mera erfarenhet definera vad välmatad innebär och om det är något annat som jag bör tänka på.


Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Wirre skrev:
I morse när jag kollade in burken såg jag gammalt öms (säger man så, öms?) Det var första gången jag varit med om en ömsning och gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte henne. Jag hade aldrig gissat att hon skulle bli så stor. Herregud! Det där måste vara världens skönaste känsla :)

Nu kan jag se ett par vingar på ryggen och om jag förstår rätt så innebär det att hon är färdigutvecklad. 
Vad jag läst så är hon redo för parning om 3 veckor och när hanen introduceras ska hon vara välmatad. 
Kan någon med lite mera erfarenhet definera vad välmatad innebär och om det är något annat som jag bör tänka på.



De ser mycket störe ut när de fått vingard. De fins ingen garanti att honan inte äter upp hanen. Man vet att de är mätta när de inte tar mer mat.
Min största hona på bilderna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild