Värmekablar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
15
MrDoriZ:
Tjenare

Funderar lite på hur varma kablarna kan bli, behöver få upp en yta till ca 35 grader. Räcker det men låt oss säga www.herperschoise.se/product.html/dragon-varmekabel-50-w?category_id=45 som man lägger med 3 cm avstånd?

Sen bör jag ha 25-28 grader i luften i terrariumet som är 150x60x65 invändiga mått. bör jag ha någon mer slinga för att hålla uppe temperaturen i resterande delen? tänker att man delar in terrariumet i 3 delar, en varm en mellan och en ouppvärmd del.  Tankar?

Uppskattar all hjälp jag kan få

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Vad är det för djur som ska ha värmen? Till ormar och nattaktiva arter fungerar slinga bra, ibland kan man behöva komplettera med värmelampa eller värmepanel för att få en hotspot längre upp i burken :) 

27
15
MrDoriZ:
Det hade kanske varit bra att nämna, det är till en kungsboa.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Hur många eller hur starka värmekällor man behöver är väldigt svårt att svara på, för att inte säga smått omöjligt :) Alla har olika förutsättningar hemma, olika temperaturer osv så man får nästan prova sig fram innan man köper hem djuret :) 

Har du relativt varmt hemma bör det räcka med en slinga under halva eller en tredjedel av terrariet, men skulle säkert inte vara fel att sätta en lampa i ett hörn så ormen kan klättra upp till en riktigt varm plats om den vill, ju fler temperaturzoner man skapar desto bättre är det för djuren! :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild