Jag har, under en tid, funderat kring att starta en verksamhet där reptilägare kan inackordera sina juveler. Jag varit verksam i den här hobbyn sedan jag var 12 år dvs typ 21 år. I och med barnskaffande och familjebildande har jag haft ett uppehåll från dessa djur i ca 6-7 år, men nu har jag äntligen fått möjlighet att kunna plocka upp hobbyn igen. När jag ser tillbaka på mitt, hittills levda, liv kan jag se perioder i mitt liv där "livet" har "kommit emellan" och djuren inte har fått plats i mitt liv. Jag tycker att det känns väldigt ledsamt att jag har varit tvungen att göra mig med djur, därav uppkomsten till min idé. Många skaffar kanske sina första reptiler på högstadiet/gymnasiet och efter gymnasiet kommer, som bekant, en stor livsförändring för många. Det kan vara studier på annan ort och boende i trång studentlägenhet, det kan vara utlandsresor, jobb och... Ja, kort och gott början på vuxenlivet och en period då det varken finns plats eller tid för djuren. Tänk om det då skulle finnas möjlighet att ackordera ut sina djur till någon som tar hand om djuren fram till att du har möjlighet att ta tillbaka de. Det kan vara under en kortare tid, typ semester, flytt, nybygge etc, eller det kan vara under en längre period. Jag känner själv att jag skulle ha varit väldigt glad om det fanns en verksamhet som erbjöd en sådan tjänst. Hur skulle du göra? Skulle du kunna tänka dig att nyttja en sådan "tjänst"? Kom gärna med tankar, idéer, tips och funderingar. Prov-tänk tillsammans med mig!