Nybörjare på skalbaggar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
6
Pleurothallis:
Har på senare tid blivit väldigt intresserad av skalbaggar. Det är speciellt en art jag har fastnat för: Phalacrognathus muelleri. Har läst att larverna äter svampmycel, hur löser man det? Andra arter jag har funderat över är arter ur släktet Dicronorrhina. Det terrarium jag tänkte är ett 30x30x30 terrarium. Många arter verkar leva i murket trä/halvt förmultnade löv; Nu på vintern är det ju svårt att få tag på. Jag såg dock att på Herperschoise så säljer de skalbaggssubstrat är det någon idé att testa detta eller ska jag vänta till våren?
Det blev en himla massa frågor här men hoppas ni har tålamod.

51
152
herperschoise:

Pleurothallis skrev:
Har på senare tid blivit väldigt intresserad av skalbaggar. Det är speciellt en art jag har fastnat för: Phalacrognathus muelleri. Har läst att larverna äter svampmycel, hur löser man det? Andra arter jag har funderat över är arter ur släktet Dicronorrhina. Det terrarium jag tänkte är ett 30x30x30 terrarium. Många arter verkar leva i murket trä/halvt förmultnade löv; Nu på vintern är det ju svårt att få tag på. Jag såg dock att på Herperschoise så säljer de skalbaggssubstrat är det någon idé att testa detta eller ska jag vänta till våren?
Det blev en himla massa frågor här men hoppas ni har tålamod.


Hallå där

Phalacrognathus muelleri har vi imagos till salu av.

Vi har två substrat. Det ena för Cetonider och det andra för Lucanider, och de är de substrat som stora tyska och Tjeckiska uppfödare använder sig av. Vi har även substrat med svampmycel. Skillnaden mellan att använda mycel och inte är främst storleken du får på de vuxna djuren.

Mvh

Magnus
herpers Choise

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild