Tips och råd ang versicolor :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
1
Mortaxia:
Hallo :)
Jag har nu en Adult Lasiodora difficillis men har sedan några månader suktat på en Versicolor.
Min Brunhilda är ca 7 år gammal o var fullvuxen när jag köpte henne och vill gärna skaffa en liten som jag kan följa iom den växer.

Vad bör jag tänka på med yngre spindlar?
Har möjligheter att fodra med maggots och mindre Dubia.
Räcker ett 30*30*30 terrarium?

Lasiodoran mäter nu 21 cm i benspann o 30*30*30 var lite litet för henne. Hon är dock "gladare" i sitt större terrarium. Sparkar inte lika ofta efter mig men fortfarande glad i att göra sig stor ;)

Tack på förhand :)

90
38
Fredrik85:
Om du med liten menar en nykläckt sling, så kan mindre foder vara bra. Typ bananflugor eller liknande storlek. Om du syftar på en något större spindel än en sling så kan dubia fungera, men vissa individer brukar bojkotta dubia. Maggots har jag noll erfarenhet utav som foder så det får någon annan kommentera.

Vad gäller storlek på terrarium så kommer man långt med plastburkar när spindeln är liten. Till en vuxen subadult/vuxen individ så skulle jag satsa på ett lite högre terrarium typ 20.20.40 eller 30.30.45.

Mvh Fredrik

1275
1724
Falk:
Allt du behöver veta finns på kryp.forum24.se

26
1
Mortaxia:
Tack :)

544
424
Gibblo:
Ett tips är också att inte ha dem i för stor burk, så blir matningen lättare. Men som Falk säger, kryp24 är en guldgruva när det handlar om info ang spindlar och liknande djur.

1275
1724
Falk:
Att mata med dubia nymfer brukar inte vara något problem med slings. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild