Tvätta terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
2
Doddis1996:
Hej!
Jag undrar hur ni gör för att få bort smuts från väggarna i terrariet utan att använda kemikalier som kan skada djuret?

Tackar!


David

375
251
Doxster:
Doddis1996 skrev:
Hej!
Jag undrar hur ni gör för att få bort smuts från väggarna i terrariet utan att använda kemikalier som kan skada djuret?

Tackar!


David


Jag har alltid kört med någon form av antibakteriell sprit, finns på apoteket. 10% sprit 90% vatten. Låt terrariet lufta en stund efter så avdunstar ångorna snabbt.

28
2
Doddis1996:
Doxster skrev:


Jag har alltid kört med någon form av antibakteriell sprit, finns på apoteket. 10% sprit 90% vatten. Låt terrariet lufta en stund efter så avdunstar ångorna snabbt.

Vad bra! Men funkar detta även när djuret är kvar i terrariet och man bara vill fräsha upp det lite?

2966
1645
Hoggaforfan:
Varmt vatten räcker långt, i värsta fall grönsåpa.

66
49
Thor:
Är det kalkavlagringar så fungerar citron rätt bra. 

13
8
Carina_E_B:
Torka med vatten och trasa om djuret är kvar i terrariet annars kan du städa ur med virkon/klorin mot bakterier o mögel, diskmedel/såpa mot vanlig smuts och citron/bikarbonat/ättika mot kalkavlagringar :)

375
251
Doxster:
Doddis1996 skrev:

Vad bra! Men funkar detta även när djuret är kvar i terrariet och man bara vill fräsha upp det lite?


Det hade jag inte rekommenderat, då är nog något av de andra råden bättre :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild